Skall bygga ihop en större säng med två st pocketresårmadrasser. En på 140 och en på 90.
Tänkte köpa två st enkla separata på Ikea som jag sedan skruvar ihop och har då tittat på en som heter Neiden. Problemet är att dom bara finns i 90 och 160 bred.
Kan man på ngt bra sätt kapa 160 ramen på mitten och hur gör jag isf bäst för att sitta ihop den igen så det blir stabilt? Går det ens?

Ritning av en sängstomme med angivna mått i centimeter, inklusive längd, bredd och höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En enkel träramssäng med vit madrass på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Njae, lämpligen, om jag hade varit tvungen så hade åtminstone jag kapat 20 cm på ena sidan och sedan flyttat mittsektionen åt sidan. Men det beror ju på infästningarna om det är något man kan borra upp själv och fästa på nytt. Hur ser den ut i ändarna?

Edit, finns på Youtube, så du får borra upp motsvarande hål på de nya ändarna. Eller köra med vinkeljärn och limm...

Trädelar på golvet med förborrade hål för montering, markerade med gula cirklar, och en byggbeskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Njae, lämpligen, om jag hade varit tvungen så hade åtminstone jag kapat 20 cm på ena sidan och sedan flyttat mittsektionen åt sidan. Men det beror ju på infästningarna om det är något man kan borra upp själv och fästa på nytt. Hur ser den ut i ändarna?
jag har inte köpt än förrän jag vet om det går. Får åka förbi Ikea o kolla. Ett alternativ kanske kan vara att skippa sidobrädorna på de sidor som möter varandra och ha en mittbalk där istället?
 
J
Se min edit. Borde vara lättast att kapa ena sidan och borra upp nya hål. Sedan flytta mittpinnen. Mycket borrande blir det...
 
J Jocke Best skrev:
Se min edit. Borde vara lättast att kapa ena sidan och borra upp nya hål. Sedan flytta mittpinnen.
Grymt. Tack. Exakt det jag letade efter. :)
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.