Hej

Blir förmodligen tvingad av kommunen att anlägga ett minireningsverk på min tomt. Är det någon som har erfarenhet av detta. Kostnad för installation, drift osv.

Tacksam för alla inlägg.

\jonas

Vi har tittat på ett minireningsverk som heter Upoclean från Uponor. Har för mig att vi fått pris på 55 eller 60.000 kr för ett enfamiljs. Sedan tillkommer ju grävning, rörläggning etc. och det har jag inte koll på än. Vad jag kunnat läsa mig till så verkar driften ligga på mellan 3-6000 kr/år (kemikalier, slamtömning och service).

Lycka till,
Petra

Har en Ecobox F3 från SEAB och den funkar inte som det är tänkt.... Vi har tagit flera prov men har blivit tvingade att komplettera med infiltration för att få den godkänd av kommunen

Försök få råd från dom som ska ge tillståndet på miljö och hälsa. Egentligen får dom inte det men man kan ju bolla lite med dom så kanske man märker vilka dom tycker är ok.

Räkna med 75-90 tusen + lite extra jobb varje år. Kolla med RINKABYRÖR för priser på grejorna sen kräver vår kommun Södertyälje ett giltigt serviceavtal med en lämplig entreprenör. Vet inte vad det kan kosta.

Kolla gamla trådar gällande detta, Uponors lösning är i särklass bäst och billigast! Det finns ockse en jämförelse på Råd & Röns hemsida där de flesta fabrikat finns med samt priser.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.