6 148 läst · 3 svar
6k läst
3 svar
minireningsverk
Vi har tittat på ett minireningsverk som heter Upoclean från Uponor. Har för mig att vi fått pris på 55 eller 60.000 kr för ett enfamiljs. Sedan tillkommer ju grävning, rörläggning etc. och det har jag inte koll på än. Vad jag kunnat läsa mig till så verkar driften ligga på mellan 3-6000 kr/år (kemikalier, slamtömning och service).
Lycka till,
Petra
Lycka till,
Petra
Har en Ecobox F3 från SEAB och den funkar inte som det är tänkt.... Vi har tagit flera prov men har blivit tvingade att komplettera med infiltration för att få den godkänd av kommunen
Försök få råd från dom som ska ge tillståndet på miljö och hälsa. Egentligen får dom inte det men man kan ju bolla lite med dom så kanske man märker vilka dom tycker är ok.
Räkna med 75-90 tusen + lite extra jobb varje år. Kolla med RINKABYRÖR för priser på grejorna sen kräver vår kommun Södertyälje ett giltigt serviceavtal med en lämplig entreprenör. Vet inte vad det kan kosta.
Försök få råd från dom som ska ge tillståndet på miljö och hälsa. Egentligen får dom inte det men man kan ju bolla lite med dom så kanske man märker vilka dom tycker är ok.
Räkna med 75-90 tusen + lite extra jobb varje år. Kolla med RINKABYRÖR för priser på grejorna sen kräver vår kommun Södertyälje ett giltigt serviceavtal med en lämplig entreprenör. Vet inte vad det kan kosta.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Kolla gamla trådar gällande detta, Uponors lösning är i särklass bäst och billigast! Det finns ockse en jämförelse på Råd & Röns hemsida där de flesta fabrikat finns med samt priser.
Liknande trådar
-
Blir era minireningsverk "soprena" efter slamsugning?
Vatten & Avlopp -
Vad finns för erfarenheter av ConClean minireningsverk?
Vatten & Avlopp -
Vilka diskmedel är okej att använda i minireningsverk
Vatten & Avlopp -
Ecobox EC minireningsverk med järnplåtar
Vatten & Avlopp -
Klorera brunn utan att döda minireningsverket
Vatten & Avlopp