Har riktigt ont om plats i en kopplingsdosa så Wago 222 + Plejd får inte plats, finns det någon bra kopplingsklämma som är mindre än denna (hade eventuellt funkat med Wago 222 med 4 st ingångar, men verkar inte finnas?)

R rikardsvensson skrev:
Har riktigt ont om plats i en kopplingsdosa så Wago 222 + Plejd får inte plats, finns det någon bra kopplingsklämma som är mindre än denna (hade eventuellt funkat med Wago 222 med 4 st ingångar, men verkar inte finnas?)
Måste klämman vara öppningsbar? Vanliga finns väldigt små och 4or.

Wago 221?

• Gilla
udihow
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Wago 221?
Finns den med 4 st anslutningar? Hur mycket mindre är den?

tommib
Nej, men med fem. Den är plattare men lite bredare än motsvarande 5p 222.

Det finns andra fabrikat som sagt. Tror att Hellerman Tyton har en enradig toppklämma som är väldigt tunn. BizLine kan också ha.

En ful lösning är att sätta en förhöjningsram med et blindlock på för att få mer plats.

Mikael_L
Patrik, exakt så (det var vad jag tänkte föreslå tills jag kom till ditt inlägg), välj en miniwago, men då kan inga ledare vara mångkardeliga, det får endast vara EK eller FK, EK är klart enklast att få in.

Tack för alla svar, det får bli Wago 2773 så hoppas jag att det fungerar

T
Jag använde Helacon Plus Mini när jag var i samma situation, men Wago 2773 ser ut att vara ungefär lika liten.

Mikael_L
2773 är mindre, troligen den minsta (godkända) toppkämman på marknaden.

Själv använder jag inte dessa dock, utan kör på helacon mini för att de är trevligare att jobba med och inte speciellt mycket större.

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
Bizline har några nya öppningsbara klämmor som är en markant minskning mot Wago

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.