Konsumentverket avråder nu oss svenskar från att teckna pesionsförsäkring....Nya sparares pengar används till gamla förluster och bolagen är så osolventa att de kan konka och hur kul låter det  :-/

Kanske bättre att spara till ålderdomen genom att betala huslånen  :-/?
Vad tycker ni  ???

Huset kommer förhoppningsvis vara en del av vår pensionsförsäkring  :)

Jag tycker annars att man kan spara på vilket j-kla sätt som helst för pensionen, synd bara att man missar avdraget då :-/

Jag ska träffa Foksam om ca vecka och då ska det bli spännande att höra vad han säger om det... >:(

Har själv sparat några hundra sedan jag var 23 (nu 34...) och fundrar på att frysa den ett tag. Kan ju återuppta den när jag blir gammal...runt 45 kanske..;-)

/Jonte

Tja, det bästa är naturligtvis att köra ner lånen på fastigheten. Att spara i fastigheten som sin pensionsförsäkring låter mer spännande än det är - åtmistone i storstäderna. Jag får väl i bästa fall en hyfsad tvåa inne i stan vid försäljning av min fastighet :-[. Inte blir det något över inte.

Får väl låta kommunen stå för hiss etc och bo kvar tills jag bärs ut. Något annat kommer jag nog inte få råd till.

F'låt - är på erbarmligt dåligt humör idag :-X

Vill bara nämna att alla bolag täcker inte gamla förluster med nya pengar pga de har inga förluster. T.ex Handelsbanken Livs fonder går upp när det går och ner när det går ner. Dvs nya pengar är värt lika mycket före insättning som efter. Skillnad mot tex Skandia där 100 kr för insättning är mindre direkt efter insättning, just nu.

Jonte skrev:
Jag ska träffa Foksam om ca vecka och då ska det bli spännande att höra vad han säger om det...  >:(

Har själv sparat några hundra sedan jag var 23 (nu 34...) och fundrar på att frysa den ett tag. Kan ju återuppta den när jag blir gammal...runt 45 kanske..;-)

/Jonte
Efter vad jag hört är Folksam inte ett av dom bolag som ligger sämst till...alltid nåt... :-/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.