Jag är en riktig filmnörd och har tagit det ett steg längre genom att samla på high end actionfugurer i skala 1/6. Någon annan som pysslar med detta?

Tyvärr har vi biorummet i vardagsrummet så jag kan inte ha mer än 4-5 figurer framme samtidigt så roterar lite. Har väll en 30 figurer nu eller så, sambon skakar bara på huvudet.

Såhär har filmhyllan sett ut genom åren

?pic_id=456062.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

?pic_id=392343.jpg
Skapa konto

?pic_id=376211.jpg
Skapa konto

?pic_id=348039.jpg
Skapa konto

?pic_id=338687.jpg
Skapa konto

Jag är även fotointresserad så har använt figurerna för att öva foto

Alien
?pic_id=340123.jpg
Skapa konto

?pic_id=340126.jpg
Skapa konto

Predator (Självklart med fungerade lasersikte)
?pic_id=347953.jpg
Skapa konto

?pic_id=347954.jpg
Skapa konto

Darth Vader (Med hemmagjord Light saber av 12volt CCFL lysrör)
?pic_id=340449.jpg
Skapa konto

Stormtrooper
?pic_id=335743.jpg
Skapa konto

Palpatine med tillhörande tron
?pic_id=359959.jpg
Skapa konto

?pic_id=359867.jpg
Skapa konto

Ash (Unik specialgjord av en kille i USA bara för mig)
?pic_id=374034.jpg
Skapa konto

?pic_id=373984.jpg
Skapa konto

Tony montana
?pic_id=392368.jpg
Skapa konto

?pic_id=415479.jpg
Skapa konto

Leonidas
?pic_id=354988.jpg
Skapa konto

T-800
?pic_id=329870.jpg
Skapa konto

?pic_id=329871.jpg
Skapa konto

T-800 från T1
?pic_id=374387.jpg
Skapa konto

?pic_id=374386.jpg
Skapa konto

T-800 från T2
?pic_id=392360.jpg
Skapa konto

Sarah Connor
?pic_id=351979.jpg
Skapa konto

T-1000
?pic_id=372991.jpg
Skapa konto

?pic_id=372992.jpg
Skapa konto

?pic_id=362245.jpg
Skapa konto

T-600
?pic_id=338684.jpg
Skapa konto

med rubbermask
?pic_id=342367.jpg
Skapa konto

• Gilla
viktor83 och 2 till
  • Laddar…
Skönt att se några från Terminator! Många tycker att jag är knäpp, men jag vidhåller fortfarande att Terminator 2 är den bästa film som gjorts.

Inom genren så absolut, dock tycker jag ettan är snäppet bättre. T2 är mer familje action medans T1 är mer Tech noir action. Åttiotals mörk, me like

Det var länge sedan något hände på denna front men idag damp denna skönhet ned i brevlådan

IMAG0386.jpg
Skapa konto

IMAG0384.jpg
Skapa konto

Fina bilder! :)

Du vet väl att de är värda mer kvar i original kartong? ;)
Dock inte lika roligt att ha en kartong ståendes på hyllan eller framför kameran...

Härligt att se någon annan med "udda" hobby som kostar onödigt mycket pengar (astronomi i mitt fall).

Tackar! :D

Jo ja vet, men jag är ju mer filmnörd än samlarnörd :D Samt dessa kommer nog aldrig bli mycket mer värda än orginalet, det är ju bara vuxna som köper dem, de värdefulla sakerna är leksaker där få exemplar inte är sönderlekta. :D

Ja det är roligt, samt att komma på kreativa vägar att dölja antalet köpta prylar för sambon :p Eller ljuga om priset på hemelektronik :D

Superfina! Jag blir lite sugen (har själv en del japanska små plastrobotar). Var köper du dessa?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
tackar

Det är nästan enbart en tillverkare jag köper av Hot Toys heter de (Låter som Sexleksaker :D). http://www.hottoys.com.hk/

Sedan har jag tex Scarface från denna http://www.blitzway.com/ och några Star wars grejer från Sideshow https://www.sideshowtoy.com/

Handlar oftast från Angolz http://www.angolz.com/store/movie-video-games-figure.html?series=154
och Milk cargo http://www.milkcargo.com/

Milk cargo är ofta kreativare i sin tulldeklaration än Angolz så det kan bli billigare att köpa genom dem. Annars brukar jag ibland köpa av Ebay om ingen av de ovan har figuren i fråga

• Gilla
viktor83
  • Laddar…
Imponerande samling!

Brukar du slippa att betala moms och tullavgifter på figurerna när du importerar dem? Om du köper en actionfigur för 100$ hur mycket räknar du då med att få betala totalt med frakt, moms, tull osv inräknat?

Anledningen till att jag frågar är för att jag har startat en egen butik här hemma i Sverige (www.heromic.se). Självklart så vill jag kunna erbjuda Hot Toys och Sideshow, men marginalerna verkar vara väldigt små om man jämför mina inköpspriser med vad produkterna säljs för i USA. Det blir ju svårt att sälja produkterna här i Sverige om mina kunder enkelt kan importera produkterna billigare från USA. Men om man räknar med alla kostnader som tillkommer vid import från USA så kanske jag kan sälja figurerna för ett pris där det för en Svensk är billigare att handla hos mig, samtidigt som jag inte går back på varje order. =)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tackar!
Från Hong Kong köper jag, tullen är mycket snällare med avgifter från dessa länder än USA. Det är ganska ofta man får det tullfritt men det beror lite på hur kreativ avsänder är med deklarationen.

Ok, jag förstår. Jag får helt enkelt försöka sätta så låga priser som möjligt och hoppas på att de inbitna samlarna väljer mig framför att importera på egen hand. Den mesta försäljningen verkar ju ske genom förhandsbokningar och då kan jag nog gå runt med lägre marginaler eftersom jag inte måste sitta på något större lager.

Jag skulle vara tvungen att ta 2999 kr (inkl moms) för den. Såg att den kostade US$238 på http://www.angolz.com. Får du betala frakt, moms och tull på det så kanske det går jämnt ut för dig. Men slipper du momsen så blir det säkert billigare att ta den från Angolz.

Hur som helst så är jag jättetacksam för informationen om hur du räknar på vad du uppskattar slutpriset från Angolz skulle bli. Det är jätteintressant för mig att veta, så att jag vet om jag har någon chans att gå runt på Hot Toys.

$282 ink frakt, vilket är 2 429 sedan får man kanske räkna med en tull på någon 100 eller 2 i snitt.

Då blir det nog tyvärr billigare för dig att ta den från Angolz. Jag får hoppas på att regeringen sänker momsen på actionfigurer eller försöka hitta nya leverantörer med lägre inköpspriser. =)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.