4 485 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Min Cylinda 1-10 spolar inte
Hej,
Behöver lite hjälp här. Jag har kollat det vanliga. Tvättat matrester korgen. Tagit ner spolarmarna och avkalkat .
Jag har testat köra igen men inte funkar. Maskinen går igenom alla momenten och varme finns när jag öppna dörren. Men Diskmeddel ligger inne i bestikskorg. Vatten dras när det startar men spolar inte. Är det impeller som är tråsigt? Vi har en Cylinda som är packade med skydd grejor. Kan det tas bort eller?
Jag är också en freak när det gäller maskinen av olika sorter.
Tack så lycket i förväg!
Ying
Behöver lite hjälp här. Jag har kollat det vanliga. Tvättat matrester korgen. Tagit ner spolarmarna och avkalkat .
Jag har testat köra igen men inte funkar. Maskinen går igenom alla momenten och varme finns när jag öppna dörren. Men Diskmeddel ligger inne i bestikskorg. Vatten dras när det startar men spolar inte. Är det impeller som är tråsigt? Vi har en Cylinda som är packade med skydd grejor. Kan det tas bort eller?
Jag är också en freak när det gäller maskinen av olika sorter.
Tack så lycket i förväg!
Ying
Moderator
· Stockholm
· 52 404 inlägg
Försök att se om du kan komma åt den stora cirkulationspumpen. Låter som den inte går. Antingen trasig, eller så har det kommit in något skräp i den som blockerar den.
På en del modeller går den att öppna med ett handgrepp, bajonettfattning. När man väl lyckats komma fram till den.
På en del modeller går den att öppna med ett handgrepp, bajonettfattning. När man väl lyckats komma fram till den.
det är lätt bakifrån fyra st torx20 ta bort plåten
lossa elen till motorn kan ju kolla om motoraxeln roterar lätt innan och om möjligt kondensatorn som sitter på motorn 4uF.
en gummistropp håller i bakkant motorn fast
det pilliga är att ta bort anslutningen till solarmen eller hela anslutningen annars är motorn bara att dra rakt ut
lossa elen till motorn kan ju kolla om motoraxeln roterar lätt innan och om möjligt kondensatorn som sitter på motorn 4uF.
en gummistropp håller i bakkant motorn fast
det pilliga är att ta bort anslutningen till solarmen eller hela anslutningen annars är motorn bara att dra rakt ut
Nu har jag kommit åt baksidan och lossnade sidoplatta. Tvättade plast vattenventil som sitter på sidan. Det är bara att vänta tills imorgon när jag kan köra diskmaskinen igen! Vill inte väcka grannen! En stor tack till er som reagerade. Det är skönt att ha försökt oavsett vilket resultat det blir!
Kram!
Kram!
Redigerat:
Nej, den är som förut, inte spolade.
Jag undrar om jag kan titta närmare och gör lite mer. Jag läser alla material jag hittar gälland diskmaskin och felen nu.
så trött. Behöver vila lite, men ikväll är det Oscar kväll. Det vill jag inte missa!
Jag undrar om jag kan titta närmare och gör lite mer. Jag läser alla material jag hittar gälland diskmaskin och felen nu.
så trött. Behöver vila lite, men ikväll är det Oscar kväll. Det vill jag inte missa!
Redigerat: