Är det någon som har koll på hur man ska veta vad man vågar köra på elverket utan att förstöra något?
Det jag vet om elverket är:
Den har spänningsregulator som ska hållas konstant inom 2% avvikelse, vid dynamisk belastning, in- och urkoppling av fullast hålls spänningen inom 18% avvikelse med en inregleringstid av ca 0,2 s. Den regulatorn kompenserar även spänningen för temperaturvariationer.

Jag vill först och främst köra 2st cirkulationspumpar, detta borde ju inte vara några problem, ska även hålla igång 2st apparatskåp men dessa går via UPS och nätaggregat så det är ju lugnt. Törs man köra en ny kyl? Är det något annat som är viktigt att ha koll på? Jordtag osv har jag koll på.

Inom det militära användes denna för radiolänkutrustningar. 230V 4kVA 17.4A.

Det sitter ett Harting don på panelen, är det någon som har kopplingsschema på ett sådant här elverk? Har instruktionsboken som är tjock men tar inte upp denna.
Bild på ett militärt elverk med panel, spänningsregulator, kontrollampor och Harting-don.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ser inga problem med det. Det bör lämna en fin spänning utan övertoner. Kanske bra om du tippar upp det först bara då motorn kanske inte går bra liggande ;) Men hur dagens billiga elektronik reagerar på eventuella underspänningar och svaj får du dock inget svar på i förväg... Det kan vara lite meck att få ut trefas ur ett sådant verk, om det ens har förutsättningar för det. Det kanske bara är enfasigt i grunden.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag ser inga problem med det. Det bör lämna en fin spänning utan övertoner. Kanske bra om du tippar upp det först bara då motorn kanske inte går bra liggande ;) Men hur dagens billiga elektronik reagerar på eventuella underspänningar och svaj får du dock inget svar på i förväg... Det kan vara lite meck att få ut trefas ur ett sådant verk, om det ens har förutsättningar för det. Det kanske bara är enfasigt i grunden.
Låter lovande i alla fall. Haha surt att bilden blev vriden vet inte vad jag lyckades med. Det kommer gå bra att driva det jag vill på 230V. Det väger 240kg och har en låda med tillbehör om 70kg, hämtade elverket igår så idag är har jag ont i ryggen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.