Hej forumet.

Frugan sa att det blixtrar i mikrovågsugnen.
Och jag tog mig en titt. Och det verkar vara som ett lite tjockare papper som är på den högra innerväggen i mikron.

Den såg lite bränd ut. När jag tar bort den så sitter det en rund liten grej som ser ut att vara bränd den med.
Mikron är utav märket BOSCH.
a ut den?

Vet någon om detta är farligt eller ska man kanske byt

• Bränt papper på mikrovågsugnens glastallrik med synliga brännskador och en bränd komponent bakom i BOSCH-mikron.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bränd mikrovågsugnskomponent och skada på den inre väggen i en BOSCH mikrovågsugn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Det torde vara magnetronens ände.
Skulle nog vilja påstå att den inte skall användas någon mer gång

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Hej electroluxaren.

Är det verkligen så. Den är skrot då med andra ord.
Jag testade med att värma lite mat nyss och den här gången så blixtrade den inte, Och maten blev varm.

Kan man kanske köpa en ny Magnetron och ett nytt "papper" och på så sätt slippa köpa ny mikro?

• Haha
  • Gilla
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
A
Ja byt magnetron och papper det är hållbart tänkande det.

• Gilla
Ny Husägare 2012
  • Laddar…
N Ny Husägare 2012 skrev:
Hej electroluxaren.

Är det verkligen så. Den är skrot då med andra ord.
Jag testade med att värma lite mat nyss och den här gången så blixtrade den inte, Och maten blev varm.

Kan man kanske köpa en ny Magnetron och ett nytt "papper" och på så sätt slippa köpa ny mikro?
Dags för begravning av Micro. De som blixtrar är slut. För det mesta går det bra att värma stora portioner men det går ändå utför. Metall..? ja visst går det. Jag brukar låta en tesked vara i kaffemuggen, där rinner strålarna förbi. Har man ett platt metallfat så vänder strålarna tillbaka och uppvärmningen ta dubbelt så lång tid. Gör inte försök med porslin med guldkanter--risker. Köpa ny micro? köp beg. micro, finns överallt 100 skr är ett vanligt pris.

Vissa magnetroner innehåller berylliumoxid som är farligt att andas in om det är i form av damm, tycker din ser riktigt illa åtgången ut på bilden så skrota utan att fundera mer.

• Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.