Hej

Jag har ett hus med torpargrund och enligt en besiktning så är tydligen vissa markplattor lite otäta och så har man upptäckt lite mögel på trossbotten, samt så rinner det lite kring vissa rör och impregnerat virke förekommer. Fuktkvotsmätning är under kritisk gräns.

Någon varit i liknande situation och vet något kring åtgärderna? Gissar att det beror lite på framkomlighet till trossbotten?
Finns det mindre åtgärder man kan göra först för att sedan om några år göra lite större åtgärder?

Jättetacksam för svar

• Gilla
Hembyggaren2021
  • Laddar…
När du säger "...rinner det lite kring vissa rör..." vad menar du då, läckage? Vad är det för typ av markplattor som ligger?

Centano Centano skrev:
När du säger "...rinner det lite kring vissa rör..." vad menar du då, läckage? Vad är det för typ av markplattor som ligger?
Nja, man har upptäck lokala rinnmärken, så kanske inte så omfattande. Betongplattor

Hur länge har du haft huset?
Ålder på huset?

Tillväxt lär du hitta på många hus.

Betongplattor säger du, jag trodde det rörde sig om någon form av markisolering. Vad är det då exakt som är otätt med betongplattorna?

E etompau skrev:
Hur länge har du haft huset?
Ålder på huset?

Tillväxt lär du hitta på många hus.
sedan 1990. Försöker förstå omfattningen och kostande... men det finns många "beror på" absolut. Men kan inte tänka mig mer än 500 tkr iaf

Centano Centano skrev:
Betongplattor säger du, jag trodde det rörde sig om någon form av markisolering. Vad är det då exakt som är otätt med betongplattorna?
det borde jag nog följa upp på... men det står "bitvis otäta"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.