Vi ska bygga nytt hus med Trivselhus (totalentreprenad) och de har avtal med Miele för vitvarorna.

Vi vill ha två ugnar varav den ena ska ha mikrofunktion för att spara in på utrymme i köket. Modellerna jag har tittat på skulle kosta 19000 kr (ugn) respektive 21500 kr (ugn med mikrofunktion). Vi tycker det är jättedyrt och har funderat på att välja bort båda och istället köpa tex siemens/bosch när vi flyttat in.

Vad har ni för erfarenhet? Nån annan som gjort så?

BSH alla dagar.

A
miele är dyrt såväl i inköp av nya produkter som reparationer.
Då miele bara har ett års garanti faller det bort per automatik.

• Gilla
hus520
  • Laddar…
Siemens IQ-serie är inte utan problem.
Mieles uttalande att vara bygga för 30 år backas inte upp av garantier och med nuvarande utvecklingstakt kommer man vilja byta innan en vitvara blivit 30 år.

Kan rekommendera kombi-ugn med Micro.
Dock har isoleringen vid "microhuvudet" på Siemensugnen gått sönder.

Välj ut de funktioner som ni vill ha och sedan vem som erbjuder bästa totalerbjudandet.

Tycker kombiugnar är värdelösa. Satsa på en bra ugn och en bra micro.

Tycker tvärtom.
Riktigt bra med en ugn och en kombinerad ugn/micro.
Bägge mina sista kök har haft detta och tycker det är suveränt.
Köpte Siemens sist.
Har 4d varmluft och katalytisk rengöring i bägge.
Ny pris för bägge ca 25.
Black friday i fjor 14300kr för bägge.

• Gilla
Peoplebeer
  • Laddar…
Vet inte hur kvalitetsskillnader är mellan de båda. Men har haft problem med en mieleprodukt där servicen varit dålig. Delarna finns i Tyskland med flera veckors leveranstid. Ingen återkoppling på Mail etc. Stor skillnad mot exv Electrolux som jag haft kontakt med tidigare i andra ärenden där det gått snabbt och smidigt. Skulle aldrig köpa en mieleprodukt igen pga deras usla eftermarknadsservice.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.