Hej. Har en äldre modell G4300 SCU med aquastopp som tar inte vatten. Jag har lånat en aqastopp från en bosch diskmaskin som fungerar med den maskin men inte med miele. Allt är rent. (Filter osv.) Flottören som är ihop med aqastopp fungerar. Det ser ut att aqastoppet får inget signal från maskinen att släppa vatten. Efter några sekunder i vilken som hällst program blinker 3 lampor på höger sida orange och pumpen försöker att töma maskinen av vatten som finns inte. Jag har kollat även moderkortet om det hetter så, efter synliga skador men det syns inte nånting.

Redigerat:
N naicule skrev:
Hej. Har en äldre modell G4300 SCU med aquastopp som tar inte vatten. Jag har lånat en aqastopp från en bosch diskmaskin som fungerar med den maskin men inte med miele. Allt är rent. (Filter osv.) Flottören som är ihop med aqastopp fungerar. Det ser ut att aqastoppet får inget signal från maskinen att släppa vatten. Efter några sekunder i vilken som hällst program blinker 3 lampor på höger sida orange och pumpen försöker att töma maskinen av vatten som finns inte. Jag har kollat även moderkortet om det hetter så, efter synliga skador men det syns inte nånting.
Jag behöver komplettera med att displayen fungerar inte. Jag vill inte köra den till återvinningen tills jag vet att det går inte att redda den. Finns någon annan som har haft samma problem ? Kontrollpanel för Miele diskmaskin med blinkande lampor, indikerar problem med displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Guide för diskmaskinsfel: problem med blinkande lampor och möjliga lösningar, inklusive omstart och kontakt med service.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad kan den vara den tekniska felet ? Jag har mät med multimeter alla delar som gick att mäta för att kolla impedansen ”ohm” (Ω).

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.