Hej. Har en äldre modell G4300 SCU med aquastopp som tar inte vatten. Jag har lånat en aqastopp från en bosch diskmaskin som fungerar med den maskin men inte med miele. Allt är rent. (Filter osv.) Flottören som är ihop med aqastopp fungerar. Det ser ut att aqastoppet får inget signal från maskinen att släppa vatten. Efter några sekunder i vilken som hällst program blinker 3 lampor på höger sida orange och pumpen försöker att töma maskinen av vatten som finns inte. Jag har kollat även moderkortet om det hetter så, efter synliga skador men det syns inte nånting.
Redigerat:
Jag behöver komplettera med att displayen fungerar inte. Jag vill inte köra den till återvinningen tills jag vet att det går inte att redda den. Finns någon annan som har haft samma problem ?N naicule skrev:Hej. Har en äldre modell G4300 SCU med aquastopp som tar inte vatten. Jag har lånat en aqastopp från en bosch diskmaskin som fungerar med den maskin men inte med miele. Allt är rent. (Filter osv.) Flottören som är ihop med aqastopp fungerar. Det ser ut att aqastoppet får inget signal från maskinen att släppa vatten. Efter några sekunder i vilken som hällst program blinker 3 lampor på höger sida orange och pumpen försöker att töma maskinen av vatten som finns inte. Jag har kollat även moderkortet om det hetter så, efter synliga skador men det syns inte nånting.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad kan den vara den tekniska felet ? Jag har mät med multimeter alla delar som gick att mäta för att kolla impedansen ”ohm” (Ω).
Redigerat:
Liknande trådar
-
Var hittar jag kontaktdon till gammal diskmaskin?
Vitvaror -
Miele diskmaskin vägrar starta
Vitvaror -
Miele diskmaskin jordfelsbrytare löser ut felkod F24 och F14
Vitvaror -
Ny Miele diskmaskin luktar gummi
Vitvaror -
"Trögstartad" Miele-diskmaskin - måste ofta trycka två-tre gånger på power-knappen...
Vitvaror