Har en Miele G1330 SCU som de senaste diskningarna inte kört slutsköljningen i varmt, samtidigt har den börjar låta udda, ett wooshande ljud som jag inte hört förr.
Några tankar om vad det kan vara? (Den värmer på huvuddisken).
 
Har också en Miele, G12nånting, med likadan manöverpanel. Hur märker man att den inte gör slutsköljningen med varmvatten?
 
Torkningen går skitsnabbt och disken är kall istället för varm när den är klar =)
Men den verkar kunna värma då jag öppnade och kände efter ungefär när klippet är taget, och då var det varmt.
 
Låga att dra ut, öppna baksidan eller sidan och köra ett program. Tänk på att du då har. 230V exponerat.

Kanske sprutar den vatten undertill. Kanske feltolkar du att den sköljer med kallt, kanske har den helt hoppat över ett steg pga att översvämningskyddet löst ut.

Hade en maskin som kunde köra delar av program med någon daga mellanrum eftersom vattnet torkat från uppsamlingsskålen då.
 
Maskinen går att köra direkt efter ett avslutat program, men ser på räknaren att torkningen går på några minuter när det normalt sett tar 30.

Men får väl se om jag öppnar maskinen, den är trots allt 15år gammal.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Jaha, körde nästan tom maskin idag på varmaste programmet (intensiv) nu kör den som vanligt :thinking:
Kör normalt sett automatic-programmet, och slänger ibland in ett intensiv-program för att rensa maskinen.
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Jaha, körde nästan tom maskin idag på varmaste programmet (intensiv) nu kör den som vanligt :thinking:
Kör normalt sett automatic-programmet, och slänger ibland in ett intensiv-program för att rensa maskinen.
swoschandet kan bero på för låg vattennivå, ev dålig sensor eller orena silar
 
  • Gilla
Knarr
  • Laddar…
Det udda är att den kör första halvan utan problem, för att sen bete sig underligt, rensade silarna redan när den strulade första gången, passade på att rengöra backventilen eller vad den kan kallas.
Nu har jag kört ett intensivprogram som gick som det skulle, tog ett program och tom maskin till nu, men med citronsyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.