1 882 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Microtronic eller nått sånt. Migsvets
Hittat på en gammal migsvets som jag inte vet skicket på.
Den är grön och jag tror det står Microtronic eller liknande på den med vit text. Större modell för hemmabruk eller mindre verkstad.
Kan man få tag på delar eller mer info om dessa?
Hur är det med gasflaskor numera, måste man betala någon årsvis hyra eller annat krångel? Svetsar väldigt lite men det är bra att ha.
Den är grön och jag tror det står Microtronic eller liknande på den med vit text. Större modell för hemmabruk eller mindre verkstad.
Kan man få tag på delar eller mer info om dessa?
Hur är det med gasflaskor numera, måste man betala någon årsvis hyra eller annat krångel? Svetsar väldigt lite men det är bra att ha.
Är den grön är det Migatronic, bra grejer. Kolla skicket och provsvetsa bara så att allt fungerar.
5-literflaskor är fria, köpte min på blocket, 800 spänn.
5-literflaskor är fria, köpte min på blocket, 800 spänn.
Vet egentligen inte hur det är med delar till äldre Migatronic.
Min köpte jag hos Svetscenter i Jönköping, borde finnas någon åf i Stockholm också. Ta reda på modell och ring Svetscenter annars, de är bra att ha att göra med.
Min köpte jag hos Svetscenter i Jönköping, borde finnas någon åf i Stockholm också. Ta reda på modell och ring Svetscenter annars, de är bra att ha att göra med.
Ang gas
För att slippa hyra på mison flaskor kan du istället använda kolsyra. Hör med en firma som återfyller brandsläckare. Dom bör kunna hjälpa dig både med flaska och fyllning. Klart trevligare alternativ för den som bara svetsar ibland.
För att slippa hyra på mison flaskor kan du istället använda kolsyra. Hör med en firma som återfyller brandsläckare. Dom bör kunna hjälpa dig både med flaska och fyllning. Klart trevligare alternativ för den som bara svetsar ibland.
5-literflaskor har som sagt ingen hyra...
Air liquids flaskor har inbyggd regulator och kostar flis. Onödigt om man redan har regulator på svetsen.
Jag köpte en 10l flaska från yara för samma peng som en 5l från aga skulle kosta, dessutom är fyllningen billigare.
Jag köpte en 10l flaska från yara för samma peng som en 5l från aga skulle kosta, dessutom är fyllningen billigare.
Liknande trådar
-
Någon som har installerat trådlösa termostater till (vattenburet )golvvärme,som har nått bra tips tillnågot system eller köpt själva ?
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Trög blandare, byta nått eller byta hela?
Kök -
Ladda bilen på natten eller på dagen med solcellerna
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Sänkning till natt temperatur eller inte?
Värme allmänt -
Gokväll, Timell... eller gonatt
Övrigt husrelaterat