Hej,
Jag ska lägga microcement över klinker i en dusch. Jag har en vanlig golvbrunn som på bilden. Min fråga är om jag kommer att behöva göra något åt golvbrunnen eller om det går att lägga microcementen runt den helt enkelt?
Tacksam för råd från någon som har erfarenhet av detta.
Jag ska lägga microcement över klinker i en dusch. Jag har en vanlig golvbrunn som på bilden. Min fråga är om jag kommer att behöva göra något åt golvbrunnen eller om det går att lägga microcementen runt den helt enkelt?
Tacksam för råd från någon som har erfarenhet av detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd rätt typ av microcement. Undvik sådana som kräver att du målar med sealer och lack flera gånger, eftersom det kan leda till problem som många andra har upplevt.
För installationen bör du tejpa brunnen och arbeta som vanligt. Om det finns en kraftig lutning bör du använda fingret och en liten spackelspade.
Det finns även microcement som kan appliceras direkt på metall. Vissa har gjort detta för fem år sedan och det ser fortfarande ut som nytt. Men kom ihåg: valet av rätt microcement är avgörande!
För installationen bör du tejpa brunnen och arbeta som vanligt. Om det finns en kraftig lutning bör du använda fingret och en liten spackelspade.
Det finns även microcement som kan appliceras direkt på metall. Vissa har gjort detta för fem år sedan och det ser fortfarande ut som nytt. Men kom ihåg: valet av rätt microcement är avgörande!
Har du förslag på microcement som är av rätt typ?Pedro 89 skrev:Använd rätt typ av microcement. Undvik sådana som kräver att du målar med sealer och lack flera gånger, eftersom det kan leda till problem som många andra har upplevt.