Hemmakatten
Vi behöver hitta några höjdfixer/punkter på vår tomt. Lantmäteriet tar 1.000/timme för att komma ut o leta. Måste vara billigare att köpa (ev.hyra) en billig metyallsökare för att hitta dessa punkter. De är av metall och sticker upp ett par cm, men just nu har vi gott om snö!! så att hitta dem visuellt går inte (o tomten är ganska stor).
Några tips! Var hittar vi metallsökare att hyra eller köpa! Jula har en för 695:-, kan den duga månntro? (Vet att det finns dyra för uppåt 10.000:- att köpa men det är inte intressant.) Hos de två verktygsuthyrningsfirmor jag ringde fanns inga att hyra.

Hemmakatten
Åh, vad jag är avundsjuk på alla er som aldrig behövt söka efter en höjdfix på tomten!  :cool: Denna lilla, lilla metallpinne som sticker upp ett par centimeter, som är helt omöjlig att hitta.... ;)

Men OM det vore så att ni SKULLE BEHÖVA LETA efter den lilla, lilla, metalpinnen, HUR skulle ni göra då?  ;) Borsta bort all snön på hundra kvadratmeter, eller kanske leta med hjälp av metallsökare...? Och då kommer vi tillbaks till min ursprungliga fråga - vad är billigast? 1000kr/timme för lantmätaren (med proffsig metallsökare) + restid mm eller köpa en billig metallsökare på Jula eller så?  :)

Hmm fixerna skall val finnas utsatta på karta..Och då vet man vilken zon man skall leta i så behövs varken det ena eller andra??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.