Jag har en Metabo KS 55 FS cirkelsåg som jag använt en del.
För att såga rakt längre sträckor köpte jag för ett tag sedan en Metabos styrsken FS 160
De verkar inte passa ihop.
Längs med styrskenan sitter en gummilist. Den gummilisten kommer att ta i sågbladet. Se bilderna nedan.
Hur är det tänkt att fungera?
För att såga rakt längre sträckor köpte jag för ett tag sedan en Metabos styrsken FS 160
Längs med styrskenan sitter en gummilist. Den gummilisten kommer att ta i sågbladet. Se bilderna nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det normala är att man ”trimmar” gummilisten till sågen och dess klinga vid första sågningen, dvs listen levereras alltid för ”stor”.
Så var det på min Festool när jag skulle höra första snittet. Har för mig att det var kring 2-3 mm som sågades bort.
Så var det på min Festool när jag skulle höra första snittet. Har för mig att det var kring 2-3 mm som sågades bort.
Som @roli skriver ovan. Vill du vara noga ställer du klingan 4 mm djupare än skenan och lägger upp den på en skiva offermaterial när du sågar första gången och sedan har du en skena med gummikant som går exakt i liv med klingan 👌🏻Jonas_123 skrev:Jag har en Metabo KS 55 FS cirkelsåg som jag använt en del.
[bild]
[bild]
[bild]
Liknande trådar
-
Sågklinga för att såga stenbänkskiva till festool ts 55
Byggmaterial & Byggteknik -
Metabo KS 66 FS + KFS 44 vs Festool HK 55 + FSK 420
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Metabo KS 55 FS cirkelsåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -