Ger upp...sökt ihjäl mig efter ett grått golv i trä. Finns vitlaserade ``mjölkiga´´ golv - hur många som helst- men icke grått:(
Har ett gulnat fult ekparkettgolv som jag kanske kan betsa, men det gula skiner väl igenom?
Önske-färgen är som en gammal lada som stått ute i ur & skur.
Snälla ge mig tips.

Det enda som behövs är lite naturlut, naturolja, soljus, varmt såpaskurning och kanske 8-10 års väntan. Silvergråa skurgolv är vackra.

Kul...men det måste finnas ett snabbare sätt. Man kan väl undra varför ingen tillverkare fixar grå golv då så många vill ha det?!

finns grå trägolv, tror att max fura finns i en grå nyans, men inte är det skurgolvsgrått inte. Om du hittar en återförsäljare av Osmo så har de prover på olika träsorter. Men jag tror inte att det blir så snyggt på ek, men det är bara min smak det!

Ska du ha en gammal lada-look så känns det fel att börja med en ekparkett.

Vi hade max fura (dala floda) i någon grå nyans i sommarstugan, men det var snarare brunt, lite gråaktigt i rätt ljus och med lite vilja kanske

Slipa om golvet och olja med grå färg i( bona's mix color )

Tack för tipsen.

Börjar med att söka en bra golvslipare - sen mixa o trixa en grå nyans - för att sen upptäcka att det gul-orange bara lyyyser igenom.....!!!
Som sagt, fanns det ett grått tunt golv, skulle jag lägga det ovanpå parketten...och gå vidare i livet :)

Haha, ne när man slipar så slipar man ju trärent, alltså att eken får tillbaka sin vackra färg och den "gula färgen" ett minne blott.

Ok Jonas..nu bestämmer jag att du har rätt. Oj så bra om golvet blir träfärgat så jag får behålla mitt förstånd, gunåde dig om du narras!

Kolla på Kvik i Bäckebol. De har ett väldigt snyggt grått askgolv.

En väninna flyttade för 2 veckor sedan och fick då ekparketten slipad, det gula är borta och den är snyggt "ekgrå", men tyvärr bara lackad väldigt tunnt i två lager, det är redan fula märken efter spill som målaren som fixat väggar och tag har gort.
Det finns färger som går att pigmentera i önskad färg om naturell eller vit inte är det man vill ha, iallafall sade de det på Colorama när jag köpte "panelvitt" för nåt år sedan.

Tack för tipsen...tänk om någon har bilder på grått golv?

Ser att du bor i Stockholm. Åk till Linoliumkompaniet eller Kvadratmeter och titta på deras utställningar. I stort sett alla golvtillverkare har grå golv, Siljan är ett exempel.

Ofta blir ett ekgolv rätt oredtligt mycket gråare när man slipar det, men all ek är inte jättegrå. Men den grånar med tiden om du låter bli att behandla den med annat än såpa och vatten.

Hej har precis som du letat efter grått golv för det är ju sååå snyggt! har hittat Tarkett epoque Ek Contrast Grey. Superfint vet du vilket det är. Mvh Malin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.