M
Jag är i ny bostad och toaletten har ett mellanrum mellan själva toalettstolen och toalettsitsen. Detta mellanrum orsakar så att säga ett läckage när toaletten används.

Jag har alltid haft mjuksits tidigare och känns som att det är något fel här. Eller är det jag som går på toa fel... Detta har liksom inte varit ett problem tidigare.

Min första tanke är att toalettsitsen är gjord för någon annan typ av toalettstol men jag missar nog något.
 
  • Toalettstol med glapp mellan sitsen och stolens kant, vilket indikerar en potentiell passformsskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettstol med öppen sits som visar ett mellanrum mellan sits och porslin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M martinnn skrev:
Jag är i ny bostad och toaletten har ett mellanrum mellan själva toalettstolen och toalettsitsen. Detta mellanrum orsakar så att säga ett läckage när toaletten används.

Jag har alltid haft mjuksits tidigare och känns som att det är något fel här. Eller är det jag som går på toa fel... Detta har liksom inte varit ett problem tidigare.

Min första tanke är att toalettsitsen är gjord för någon annan typ av toalettstol men jag missar nog något.
Vad är det för stol? Sitsen ser inte ut att passa tycker jag. Testa att köpa en ny smalare. De finns ju på byggvaruhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.