Hej!

När badrummet renoverades byttes även tröskeln in till badrummet. Då sågades det i golvet för att få plats med den nya tröskeln och det lämnades så. Nu undrar jag om ni har något tipps på att täcka mellanrummet mellan golv och tröskel för att få det att se snyggt ut.

Att vi inte bad hantverkaren ordna till det är en mycket längre historia.
 
  • Hörn av ett rum med trägolv, vit vägg, och en dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A agne987 skrev:
Hej!

När badrummet renoverades byttes även tröskeln in till badrummet. Då sågades det i golvet för att få plats med den nya tröskeln och det lämnades så. Nu undrar jag om ni har något tipps på att täcka mellanrummet mellan golv och tröskel för att få det att se snyggt ut.

Att vi inte bad hantverkaren ordna till det är en mycket längre historia.
Nivålist kanske funkar, annars ljusbrun fog
 
  • Gilla
agne987
  • Laddar…
A agne987 skrev:
Hej!

När badrummet renoverades byttes även tröskeln in till badrummet. Då sågades det i golvet för att få plats med den nya tröskeln och det lämnades så. Nu undrar jag om ni har något tipps på att täcka mellanrummet mellan golv och tröskel för att få det att se snyggt ut.

Att vi inte bad hantverkaren ordna till det är en mycket längre historia.
En smyglist i ek mellan foder. Är nya tröskeln en bit över golvet?
 
T Tompafix skrev:
En smyglist i ek mellan foder. Är nya tröskeln en bit över golvet?
Den nya tröskeln är 5 mm högre än golvet.
 
A agne987 skrev:
Den nya tröskeln är 5 mm högre än golvet.
Ja då får en smyglist inte plats under. Så @Tjompo förslag är nog de enklaste om du inte vill klyva en smyglist. De är 8-9mm höga
 
Jag kan bjuda på en bild där man ser hur det är sågat. Svårt att se på bilden men tröskeln hade fått plats utan att såga i golvet. :rofl:
 
  • Tröskel mellan kakel och trägolv som är skadad och behöver reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A agne987 skrev:
Jag kan bjuda på en bild där man ser hur det är sågat. Svårt att se på bilden men tröskeln hade fått plats utan att såga i golvet. :rofl:
En nivålist (inte det snyggaste kanske)kan täcka
springan ivf. Ja och hade tröskeln inte fått plats hade då jag fräst ur undersidan av tröskeln så att den täckte det gamla golvet...
Snabbt blir inte alltid snyggast :rofl:
 
A agne987 skrev:
Den nya tröskeln är 5 mm högre än golvet.
Visst menar du väl att dessa 5mm är från gamla golvet till överkant av den låga delen av tröskeln?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.