3 165 läst · 10 svar
3k läst
10 svar
Mellandagsrea på verktyg?
Jag är ny här på forumet så detta ämne kanske redan har behandlats i någon tidigare tråd.
Det är så att jag ska införskaffa en ny skruvdragare och sticksåg och funderar på om det brukar vara mellandagsrea på byggvaruhusen? (Beijer, Jula, Bauhaus, K-Rauta, Silvan mfl)
Jag har tidigare kört med Alpha Tools, sticksåg och skruvdragare (några månaders renovering av svärföräldrarnas lantställe) men jag börjar trötta på dessa nu >.
Hade tänkt att köpa en Bosch GSR 12 V eller 14,4 v och en Bosch GST 135 CE.
Om det inte existerar någon melladagsrea på verktyg, så undrar jag om DUAB:s priser är bra?
Bosch GSR 14,4 V 2195:- och Bosch GST 135 CE 2095:-
Jag är öppen för förslag på andra maskiner som har likvärdig prestanda och ligger i samma prisklass.
Kalle
Det är så att jag ska införskaffa en ny skruvdragare och sticksåg och funderar på om det brukar vara mellandagsrea på byggvaruhusen? (Beijer, Jula, Bauhaus, K-Rauta, Silvan mfl)
Jag har tidigare kört med Alpha Tools, sticksåg och skruvdragare (några månaders renovering av svärföräldrarnas lantställe) men jag börjar trötta på dessa nu >.
Hade tänkt att köpa en Bosch GSR 12 V eller 14,4 v och en Bosch GST 135 CE.
Om det inte existerar någon melladagsrea på verktyg, så undrar jag om DUAB:s priser är bra?
Bosch GSR 14,4 V 2195:- och Bosch GST 135 CE 2095:-
Jag är öppen för förslag på andra maskiner som har likvärdig prestanda och ligger i samma prisklass.
Kalle
Jag får väl nämna att det finns tusentals inlägg om dessa saker. Jag har aldrig sett mellandagsrea på verktyg...
DUAB brukar ha rätt bra priser. Fast jag skulle nog satsa på den lättare GSR 12V. Det blir tungt i längden. 12V räcker för det mesta...
GST135 är alldeles utmärkt. Så länge du håller dig till proffsmärken så kan du ta det som du gillar (färg, modell, finesser, religion )
DUAB brukar ha rätt bra priser. Fast jag skulle nog satsa på den lättare GSR 12V. Det blir tungt i längden. 12V räcker för det mesta...
GST135 är alldeles utmärkt. Så länge du håller dig till proffsmärken så kan du ta det som du gillar (färg, modell, finesser, religion )
Ok, jag jämförde 12 och 14,4 voltaren på bosch hemsida och vad kunde se för skillnad så var 14,4 V 0,1 kg tyngre och några Nm starkare. Anledningen till att jag gav den som exempel var att DUAB inte sålde 12 voltaren.
Tack för svaret, får nog bli en beställning från DUAb helt enkelt ;D
Kalle
Tack för svaret, får nog bli en beställning från DUAb helt enkelt ;D
Kalle