460 läst · 8 svar
460 läst
8 svar
Medhavd cirkelsåg på bygghandel?
Ska iväg och köpa lite virke och kommer behöva kapa för att få in i bilen. Vet att man kan låna en fogsvans men det är ju drygt när det blir mycket att kapa. Är det någon som vet hur de brukar ställa sig till att använda egen medhavd batterisåg aningen inne vid sågstationen eller ute på parkeringen?
Du får till och med ta med egen bil....😎W whiteout skrev:Ska iväg och köpa lite virke och kommer behöva kapa för att få in i bilen. Vet att man kan låna en fogsvans men det är ju drygt när det blir mycket att kapa. Är det någon som vet hur de brukar ställa sig till att använda egen medhavd batterisåg aningen inne vid sågstationen eller ute på parkeringen?
Hur har stället ställt upp sågbordet med tillhörande slö fogsvans?
På ett ställe som tex Bauhaus drive through där de ofta står på utsidan där man endast kan hamna efter man betalt så skiter alla fullständigt i vad du gör. Risken är snarare att snubben bredvid som vill undvika den slöa fogsvansen vill låna din maskin.
På andra ställen skulle jag rekommendera att fråga och så är det oftast okay. Sist på Beijer hade jag med mig cirkelsågen och frågade då sågststionen var före den naturliga betalningspunkten. Även om de var okay muntligen fick man dock blickar som att man var en idiot av andra än den jag pratade med så helt vanligt var det uppenbarligen inte. Ska nämnas att de inte hade en egen kapstation så det var inte fråga om att snåla in på deras avgift
På ett ställe som tex Bauhaus drive through där de ofta står på utsidan där man endast kan hamna efter man betalt så skiter alla fullständigt i vad du gör. Risken är snarare att snubben bredvid som vill undvika den slöa fogsvansen vill låna din maskin.
På andra ställen skulle jag rekommendera att fråga och så är det oftast okay. Sist på Beijer hade jag med mig cirkelsågen och frågade då sågststionen var före den naturliga betalningspunkten. Även om de var okay muntligen fick man dock blickar som att man var en idiot av andra än den jag pratade med så helt vanligt var det uppenbarligen inte. Ska nämnas att de inte hade en egen kapstation så det var inte fråga om att snåla in på deras avgift
Dom flesta vill väll också mäta upp icke kapat virke och ibland är det ju omöjligt att ens få in t.ex. byggskivor i bilen utan att såga osv... Jag drar mig alltid för att åka till brädgården och speciellt när jag bara ska ha nån mindre mängd så jag inte vill ha släp.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Makita 18V Cirkelsåg & Kap/gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Styrskena till Hilti cirkelsåg?
Minicirkelsåg - Värt att köpa?
Hitachi cirkelsåg C6BU3, defekt?
Såga upp 5mm spant av gran - handcirkelsåg eller byggsåg