G
Hej!

Är mitt i en renovering av ett badrum. Vi ska ha matta på golvet och mattläggaren vägrar lägga den mattan vi vill ha med hänvisning till att den är dålig i kvaliteten och att det inte kommer blir bra för varken oss eller för firman.

Märket vi vill ha är BerryAlloc medan firman enbart kan tänka sig att lägga Tarketts mattor. Problemet är att Tarkett har skitfula alternativ.

Orsaken ska vara att BerryAlloc är svår att värma, den återgår till ursprungsläge och att den generellt är kass.

Ska vi fråga någon annan eller är BerryAlloc skrot?

Finns fler forumister som varit inne på/använt denna produkt. Gör en sökning !

G
yonna yonna skrev:
Finns fler forumister som varit inne på/använt denna produkt. Gör en sökning !
Hej @yonna och tack för svaret. Kanske kan du länka till någon av dessa trådar? De flesta "forumister" avhandlar Allocs våtrumsskivor och inte deras våtrumsmattor.

Kan inte uttala mig om just ert mattval men jag vet att de mattläggare jag jobbar ihop med om dagarna vägrar vissa mattor då och då.
Detta beror framförallt på kvalitet, hur den är att jobba med samt hur bra man kan svetsa den. Vissa mattor är tydligen skit, helt enkelt.

S
Nej, det där känner jag inte till. Däremot har jag hört att Tarketts 3 metersmattor är svåra att få bra i hörnen eftersom mattan är förstärkt. Jag brukar bara vilja använda 3 metersmattor då jag inte vill ha någon skarv mitt i. Då har de istället använt sig av Berry Allocs motsvarighet och har aldrig varit några problem att få bra. Har gjort uppåt 10 våtrum sista åren.

G Grief skrev:
Hej!

Är mitt i en renovering av ett badrum. Vi ska ha matta på golvet och mattläggaren vägrar lägga den mattan vi vill ha med hänvisning till att den är dålig i kvaliteten och att det inte kommer blir bra för varken oss eller för firman.

Märket vi vill ha är BerryAlloc medan firman enbart kan tänka sig att lägga Tarketts mattor. Problemet är att Tarkett har skitfula alternativ.

Orsaken ska vara att BerryAlloc är svår att värma, den återgår till ursprungsläge och att den generellt är kass.

Ska vi fråga någon annan eller är BerryAlloc skrot?
Hej! Undrar om det här blivit en matta från Berryalloc och hur nöjd är ni med den?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.