Nyinstallerade svarta alu-fönster och en nyligen målad svart blank ytterdörr på ett vitt tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har precis bytt våra fönster till svarta alu-fönster och målade därför även dörren svart. I färgaffären (välkänd och välsorterad) sa försäljaren att det finns inte så mycket olika sorters färg att välja på, snickerifärg utomhus är vad det är utan fler valmöjligheter än kulören. Nu tycker jag att dörren blev alldeles för blank, vill inte ha den kort och gott matt, men åtminstone silkematt eller halvmatt. Vill inte kunna spegla mig i den så att säga. Finns det verkligen inte snickerifärg med olika glanstal från något fabrikat? Har försökt googla men är en riktig amatör:rolleyes:
 
M Magdalena Eriksson skrev:
[bild] Vi har precis bytt våra fönster till svarta alu-fönster och målade därför även dörren svart. I färgaffären (välkänd och välsorterad) sa försäljaren att det finns inte så mycket olika sorters färg att välja på, snickerifärg utomhus är vad det är utan fler valmöjligheter än kulören. Nu tycker jag att dörren blev alldeles för blank, vill inte ha den kort och gott matt, men åtminstone silkematt eller halvmatt. Vill inte kunna spegla mig i den så att säga. Finns det verkligen inte snickerifärg med olika glanstal från något fabrikat? Har försökt googla men är en riktig amatör:rolleyes:
Tror tyvärr det stämmer. Jag målade våran dörr i vinst eller förlust som var rejält sliten med demmidekk helmatt. Ser bra ut efter 5år ivf.
 
  • Gilla
Bo arnold
  • Laddar…
Hur vore det om du slipar den lite lätt och läcker på någon silkesmatt topplack?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.