Behöver tips på matta att ha innanför altandörren. Vi har gräsmattan och sandlådan som med bestämdhet vill att vi ska få med mycket skräp in från baksidan in i vardagsrummet.

Jag vill ha tips på matta som
* jag kan klippa till själv för bäst form
* tålig och lätt att dammsuga
* ventilerar under så parketten inte tar stryk
* är tillräckligt snygg för att platsa i ett vardagsrum

Hur har du löst det här problemet hemma hos dig? Jag ser gärna bilder för att få lite inspiration :)
 
Skämtar ni, eller..?! Inga svar? På byggahus, där svaren alltid är nära :)

Lite som första april att inte få svar i tråden...!
 
Jag skulle göra tvärtom. Lägga en bit astroturf utanför dörren. Och kanske någon liten matta innanför. Varför låta sanden komma innanför tröskeln?
 
  • Gilla
Stisse12
  • Laddar…
Det ena utesluter nog inte det andra. Men problemet är att det bor myror under sjöstenen och dom bygger så stora bon så snabbt om dom får husera fritt under en matta.... En liten matta har jag förstås utanför, men innanför dörren måste det finnas plats att ställa skor och sånt. 2 vuxna och 2 barn, blir några skor att hålla reda på...
 
Vi har ribban entrematta i hallen (för att rulla in barnvagn på) samt en tillskuren bit vid bakdörren. Den matta vi tyckte var snyggast med funktion. Finns i många färger på metervara.
 
Kanske bygga en lite trall i smakfull dimension kan fungera, luftar parketten, kan se snygg ut, bara att lyfta och dammsuga under och torka av om den blir smutsig.
 
kysan skrev:
Vi har ribban entrematta i hallen (för att rulla in barnvagn på) samt en tillskuren bit vid bakdörren. Den matta vi tyckte var snyggast med funktion. Finns i många färger på metervara.
Råkar du ha en länk eller en bild månne...?! :)
 
dsub skrev:
Kanske bygga en lite trall i smakfull dimension kan fungera, luftar parketten, kan se snygg ut, bara att lyfta och dammsuga under och torka av om den blir smutsig.
Råkar du ha en bild eller en länk månne...? :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På denna sida mer som gångmatta för barnvagnen...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altandörren, direkt in i köket. Kanske fungerar bättre mot mörka golv, men här är vi nöjda.
 
C
De där mattorna finns också på IKEA 49:- styck för den stora o 4:- styck för den lilla....Vi har de små vid våra 7 (!) ingångar o två större för att vår skotska terrier som börjar bli lite till åren o har svårt att hoppa upp i sofforna...Häpp!
 
carra skrev:
De där mattorna finns också på IKEA 49:- styck för den stora o 4:- styck för den lilla....Vi har de små vid våra 7 (!) ingångar o två större för att vår skotska terrier som börjar bli lite till åren o har svårt att hoppa upp i sofforna...Häpp!
Jäpp, men vill man ha större så blir det metervara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.