Kommer bygga ett snedtak ut från garaget som ska ha plats för 2st bilar.
Den ena bilen kan ju backa in och den andra stå med nosen in. En carport som är 6m bred och 6m djup är det normalt? Ska bara vara för bilarna inget annat.

Jag vet att så stort som möjligt är ju bäst men i slutändan styr pengar.
 
öppet på båda sidorna så är det ok. Med vägg/väggar skulle jag rösta på några dm till på bredden. Allt är bara tyckande dock. Gå o testa hos grannen är nog det bästa.
 
  • Gilla
Ibanez_patrik och 1 till
  • Laddar…
6 m borde räcka till på bredden, om man parkerar som du föreslagit. Man kan då parkera tätt intill varandra och bör få en m på yttersidorna om varje bil. Det räcker gott för att öppna dörrarna utan problem och även komma förbi obehindrat.
 
  • Gilla
oYes
  • Laddar…
Sett några med 7x7m också. Blir det ett enkelt tak och grus för bilarna att stå på så gör jag nog den någon meter extra. Ingen direkt kostnad men det är värre med utrymmet.
 
6 meter på längden fungerar Min är 6 meter plus takfötter så totalt kanske 6.80 men då har jag öppet på båda de sidorna också.

Jag skulle nog gärna ta den där 7 metern i bredd för att kunna kliva i /ur under tak
 
Då säger vi absolut minimum är bredd 7m och 6m på längden.
Ska se vad jag får plats med.
 
Har börjat med min carpor nu i höstas men kommer nog bygga klart den i vår.

Plintarna hämnade på 6,90 x 6,90 så det är nog lagom så behöver man inte köra tätt mot väggen där inne
 
Mr_Hope skrev:
Har börjat med min carpor nu i höstas men kommer nog bygga klart den i vår.

Plintarna hämnade på 6,90 x 6,90 så det är nog lagom så behöver man inte köra tätt mot väggen där inne
Ska hålla mig över eller kring 7x7 då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.