Hej!

Jag rev nyligen upp en gammal vägg i sovrummet och hittade det här. Är det någon som vet vad det kan vara för material? Jag har eternit i ventilationskanalerna på vinden, så min första tanke gick dit, men det här är så tunt och sitter dessutom i en innervägg. Några idéer?

Huset är från 46

• Uppbruten innervägg med exponerat material som är brunt och fiberrikt, eventuellt isolerings- eller byggmaterial i ett 40-talshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad finns bakom, en trävägg, det är troligen en tretexskiva som sattes dit i början av huset. Du kan säkert skrapa på den och det faller som lite tunna strån från den. Är i princip omöjligt att få stil på en sådan, så en gipsskiva är nog det enda, för att få en yta att måla eller tapesera på.

J jonaserik skrev:
Vad finns bakom, en trävägg, det är troligen en tretexskiva som sattes dit i början av huset. Du kan säkert skrapa på den och det faller som lite tunna strån från den. Är i princip omöjligt att få stil på en sådan, så en gipsskiva är nog det enda, för att få en yta att måla eller tapesera på.
Yes, tretex är jag med på, det var med materialet till vänster jag undrade över. Jag rev upp en liten bit till och det verkar eventuellt vara vanligt handspackel.

• Närbild av en yta med tretex och ett annat material, eventuellt vanligt handspackel, som delvis har tagits bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H headlam skrev:
Yes, tretex är jag med på, det var med materialet till vänster jag undrade över. Jag rev upp en liten bit till och det verkar eventuellt vara vanligt handspackel.
Har dom lyckats med att spackla en tretexvägg, så har dom varit exstremt duktiga. Det lossnar då lätt. Men någon asbets är det inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.