Hej!
Jag rev nyligen upp en gammal vägg i sovrummet och hittade det här. Är det någon som vet vad det kan vara för material? Jag har eternit i ventilationskanalerna på vinden, så min första tanke gick dit, men det här är så tunt och sitter dessutom i en innervägg. Några idéer?
Huset är från 46
Jag rev nyligen upp en gammal vägg i sovrummet och hittade det här. Är det någon som vet vad det kan vara för material? Jag har eternit i ventilationskanalerna på vinden, så min första tanke gick dit, men det här är så tunt och sitter dessutom i en innervägg. Några idéer?
Huset är från 46
Vad finns bakom, en trävägg, det är troligen en tretexskiva som sattes dit i början av huset. Du kan säkert skrapa på den och det faller som lite tunna strån från den. Är i princip omöjligt att få stil på en sådan, så en gipsskiva är nog det enda, för att få en yta att måla eller tapesera på.
Yes, tretex är jag med på, det var med materialet till vänster jag undrade över. Jag rev upp en liten bit till och det verkar eventuellt vara vanligt handspackel.J jonaserik skrev:
Har dom lyckats med att spackla en tretexvägg, så har dom varit exstremt duktiga. Det lossnar då lätt. Men någon asbets är det inte.H headlam skrev:
Liknande trådar
-
Vad för material ska jag använda till innervägg, oisolerade förråd?
Byggmaterial & Byggteknik -
Gammal fönsterbräda material?
Byggmaterial & Byggteknik -
Innerväggar är byggda på gammalt lutande plankgolv - hur byter jag golvet?
Golv -
Hur tar man bort gammalt träspån från vinden och vad ska för isoleringsmaterial rfter?
Fritidshus -
Distansmaterial innervägg hus byggt 1976
Byggmaterial & Byggteknik