A
F fsn skrev:
vad är det för vätska man gör rent partikelfilter med? Skulle behöva det på min Opel med, den kör regenerering för ofta så det är nog igensatt. Tänkte köpa nytt filter till den men kan prova en tvätt först.
Finns diesel partikel rengöring..
Annars så går det bra att bland in lite etanol i dieseln.. Så slipper man detta helt.. dock drar motorn mer och blir lite klenare vid seg drag..
Men det kan man leva med..
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A

lite nytt skrot som jag hämtat..
Och en stihl 029 är på väg.. får se vad det blir.. antingen portning eller så blir det något skoj... :rofl:
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[media]
lite nytt skrot som jag hämtat..
Och en stihl 029 är på väg.. får se vad det blir.. antingen portning eller så blir det något skoj... :rofl:
elkonverterad 460...
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
elkonverterad 460...
aj aj.. ingen elbil här inte.. funderar på att fixa den för etanol... ren det vill säga. ;)
 
  • Älska
skoge
  • Laddar…
Maskintok skrev:
aj aj.. ingen elbil här inte.. funderar på att fixa den för etanol... ren det vill säga. ;)
såg nån stolle på youtube som konverterar en 140...tror den varit mer värd med vanlig renovering
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
såg nån stolle på youtube som konverterar en 140...tror den varit mer värd med vanlig renovering
Ja de äldre modellerna har riktigt fina värden. inte som dessa som man får för ca 5000-10.000 kr besiktad och skattad..
 
Åsa Lund
Hur sunkig i övrigt?
Vill man sitta i den med vanliga civila kläder på?
Billig försäkring tack vare veteran va? Inte dumt!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hur sunkig i övrigt?
Vill man sitta i den med vanliga civila kläder på?
Billig försäkring tack vare veteran va? Inte dumt!
väldigt fin inuti.. läder klädsel och inga skador.. allt funkar..
15-1600 kr på halvförsäkring..
enda direkta felet är att inget drag finns.
Blir nog ändring på det ;)
 
Åsa Lund
Billigare går det nog inte att äga bil
Bara hoppas att vi får en annan regering som vågar sänka bränsleskatten!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Billigare går det nog inte att äga bil
Bara hoppas att vi får en annan regering som vågar sänka bränsleskatten!
Ja det får vi hoppas... tvivlar.. För har folket visat att det går då ligger nivån kvar... även med en annan regering..

Men jag kommer undan skapligt med 75%E85 och 25% E10.. ;)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, det tror jag inte men det är till en A-traktor och den regenererar inte öht i så låga farter som 30km/h så jag har inga direkt andra alternativ än att rensa. Filter och egr är bortprogrammerat.

Ang ta bort dpf.
 
F
Kloge Kloge skrev:
Ang ta bort dpf. [media]
inte riktigt samma sak. BMW har kombinerat DFP och kat.
 
Maskintok skrev:
[media]
lite nytt skrot som jag hämtat..
Och en stihl 029 är på väg.. får se vad det blir.. antingen portning eller så blir det något skoj... :rofl:
Lönar det sig ekonomiskt att renovera en gammal 460 ? För eget bruk kan det förstås vara lönsamt.

029an kan du göra en video på när du bygger om den till en 039. Så jag får se hur man gör.
Har du förresten några skisser eller böcker om en sådan såg ? Finns det verkstadshandbok att få tag på för motorsågar för privatpersoner?
 
A
N Niq skrev:
Lönar det sig ekonomiskt att renovera en gammal 460 ? För eget bruk kan det förstås vara lönsamt.

029an kan du göra en video på när du bygger om den till en 039. Så jag får se hur man gör.
Har du förresten några skisser eller böcker om en sådan såg ? Finns det verkstadshandbok att få tag på för motorsågar för privatpersoner?
Jo då det är helt klart lönsamt.. en sådan 460 i fint skick med allt åtgärdat med liten modifiering för mer etanol kan ge idag ca 25. 000 kr då främst för att de är påväg att bli veteran.. Utan skatt..

Jo då det finns nog en hel del skisser mm på nätet att finna.. jag läser sällan dessa..
jag river ner och lär mig den vägen:rofl:
får se om det blir en 039as cylinder eller portning.. ska se vad jag har köpt först...
men japp mer kommer va så säker..

som. med den där Hva 254an jag la hit... Den var utdömd.. Men jag fick den att leva igen med exakt samma delar... Inget nytt alls.. ;)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Bara för att jag är nyfiken. Om du svetsar upp den där målar den renoverar det nödvändiga på motor o växellåda blir inte delar o arbete snabbt närmare 25000 kr ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.