A
Snabb fråga!

Det står överallt att man ska dra bort tejpen direkt efter man målat (rimligt!). Men hur gör ni när ni målar flera lager färg? Exempel: jag målar just nu tidigare tapetserade väggar. Så det blir tre lager färg; först grundfärg och sedan två lager vanlig färg. Borde jag ta bort och sätta upp ny maskeringstejp mellan varje lager? Är ju några timmar eller ibland någon dag mellan målningarna.

Hur brukar ni göra?

A Amatörmässig skrev:
Snabb fråga!

Det står överallt att man ska dra bort tejpen direkt efter man målat (rimligt!). Men hur gör ni när ni målar flera lager färg? Exempel: jag målar just nu tidigare tapetserade väggar. Så det blir tre lager färg; först grundfärg och sedan två lager vanlig färg. Borde jag ta bort och sätta upp ny maskeringstejp mellan varje lager? Är ju några timmar eller ibland någon dag mellan målningarna.

Hur brukar ni göra?
Köp en riktig tejp,inget okänt märke..

A
husägaren TS husägaren TS skrev:
Köp en riktig tejp,inget okänt märke..
Absolut, men det var ju inte min fråga. Ska jag tejpa på nytt mellan varje målningslager på samma vägg? Den "riktiga" tejpen kostar ju nästan mer än färgen i så fall 😁

Jag hade nog bara maskerat sista varvet då... annars är ju risken att färgen följer med om du är ute efter en skarp kant

O kört med en spakelspade som maskering dom andra varven

• Gilla
Marttu
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.