1 030 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Maskeringstejp vid flera lager
Snabb fråga!
Det står överallt att man ska dra bort tejpen direkt efter man målat (rimligt!). Men hur gör ni när ni målar flera lager färg? Exempel: jag målar just nu tidigare tapetserade väggar. Så det blir tre lager färg; först grundfärg och sedan två lager vanlig färg. Borde jag ta bort och sätta upp ny maskeringstejp mellan varje lager? Är ju några timmar eller ibland någon dag mellan målningarna.
Hur brukar ni göra?
Det står överallt att man ska dra bort tejpen direkt efter man målat (rimligt!). Men hur gör ni när ni målar flera lager färg? Exempel: jag målar just nu tidigare tapetserade väggar. Så det blir tre lager färg; först grundfärg och sedan två lager vanlig färg. Borde jag ta bort och sätta upp ny maskeringstejp mellan varje lager? Är ju några timmar eller ibland någon dag mellan målningarna.
Hur brukar ni göra?
Produkter som diskuteras: "Maskeringstejp"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Köp en riktig tejp,inget okänt märke..A Amatörmässig skrev:Snabb fråga!
Hur brukar ni göra?
Besserwisser
· östergötland
· 2 059 inlägg
Jag hade nog bara maskerat sista varvet då... annars är ju risken att färgen följer med om du är ute efter en skarp kant
Besserwisser
· östergötland
· 2 059 inlägg
O kört med en spakelspade som maskering dom andra varven
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dimensioner på avlopp vid flera lägenheter?
Vatten & Avlopp -
Förtydligande ang grupp & krets vid flera faser/noll/jord i samma rör.
El -
Hur avsluta kabelskyddsrör vid flera stopp?
El -
Off grid 12V / 230v vid flera hus på samma tomt.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Vattentryck sjunker drastiskt vid flera öppna blandare
Vatten & Avlopp