4 433 läst · 14 svar
4k läst
14 svar
Markskruvarna lutade men husägaren fick inte tillbaka pengarna
På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
ARN får avgöra ett ärende om markskruvar efter att företaget ifråga valt att behålla pengarna men ta tillbaka materialet.
Du kan läsa artikeln här: Markskruvarna lutade men husägaren fick inte tillbaka pengarna
Du kan läsa artikeln här: Markskruvarna lutade men husägaren fick inte tillbaka pengarna
https://www.merinfo.se/foretag/FordonsSystem-i-Stockholm-AB-5569198202/2k3r8u2-mxnj
Anmärkning finnes. Men pengar verkar de ju ha i maskiner och utrustning. Sen knske det inte är värt att driva till tinget för de beloppen om de inte sköter sig efter ARN.
Anmärkning finnes. Men pengar verkar de ju ha i maskiner och utrustning. Sen knske det inte är värt att driva till tinget för de beloppen om de inte sköter sig efter ARN.
Jag skulle gissa att bolaget kommer sättas i konkurs inom en snar framtid.
https://www.allabolag.se/5569198202/fordonssystem-i-stockholm-ab
https://www.allabolag.se/5569198202/fordonssystem-i-stockholm-ab
Nja kollar man på omsättningen per anställd så är den på ungefär samma nivå som föregående år. Troligtvis har de gjort en stor investering även om personalkostnaderna ökat.
Fordonsservice verkar syssla med inredningar i arbetsfordon, varför börjar men med montering av markfästelement?
Sen är det ju lite lotteri med denna typ av fästelement eftersom man aldrig kan veta vad som finns i marken. Kommer man på sten blir det skit av alltihop.
Sen är det ju lite lotteri med denna typ av fästelement eftersom man aldrig kan veta vad som finns i marken. Kommer man på sten blir det skit av alltihop.
För att dom såg en efterfrågan och valde att möta den?Fotografen skrev:
För att företaget vill ha fler ben att stå på än bara fordonsinredningar?
Finns många företag som erbjuder tjänster som egentligen inte är deras huvudprodukt eller tjänst.
Jag är också nyfiken på vad tillverkaren anses ha för ansvar i detta, måste finnas mer info som vi inte vet.
Att en återförsäljare monterar en produkt fel kan väl aldrig bli tillverkarens ansvar.
Att en återförsäljare monterar en produkt fel kan väl aldrig bli tillverkarens ansvar.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 625 inlägg
Rubriken fick mig att tro att företaget kommit undan med att ta tillbaka materialet men inte betala tillbaka pengarna, men så var det ju inte. Sen får vi väl se om de gör rätt för sig eller inte. Hade jag varit kund i det här läget hade jag först gått på skruvtillverkaren. Mest för att det verkar enklast.
Jag misstänkte något sånt men det framgår ju inte i artikeln. Sluta gräv har ju knappast monopol på att sälja markskruvar antar jag. Trodde först att den ena agerat underentreprenör till den andra.S Stadsfiskalen skrev:
Men frågan kvarstår då, hur kan en tillverkade bli medansvarig för att en entreprenör använder deras produkt felaktigt? Tänk om Moelven skulle få skit för att snickaren använde för klena reglar, valde för krokiga på brädgården eller använde för korta spik. Verkar som sagt saknas en del information.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 625 inlägg
Sluta gräv svarade ju inte alls på vad som nu anfördes mot dem, så att de ”förlorade” är inte jättekonstigt. Hade de svarat hade utslaget säkert kunnat blivit ett annat.