Nja kollar man på omsättningen per anställd så är den på ungefär samma nivå som föregående år. Troligtvis har de gjort en stor investering även om personalkostnaderna ökat.

C
Utsättaren Utsättaren skrev:
Nja kollar man på omsättningen per anställd så är den på ungefär samma nivå som föregående år. Troligtvis har de gjort en stor investering även om personalkostnaderna ökat.
Time will tell :)

S
Det spelar ingen roll om ena firman går dåligt. Enligt ARNs svar är båda företagen solidariska, där man kan ställa krav på Sluta Gräv direkt.

PeterFalun
Hur mycket lutade skruvarna?

Jag hänger inte riktigt med. Hur kommer Sluta gräv in i bilden, har de sålt markskruvarna till Fordonsservice eller varit delaktiga i arbetet någonstans?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fordonsservice verkar syssla med inredningar i arbetsfordon, varför börjar men med montering av markfästelement?
Sen är det ju lite lotteri med denna typ av fästelement eftersom man aldrig kan veta vad som finns i marken. Kommer man på sten blir det skit av alltihop.

Fotografen Fotografen skrev:
Fordonsservice verkar syssla med inredningar i arbetsfordon, varför börjar men med montering av markfästelement?
.
För att dom såg en efterfrågan och valde att möta den?
För att företaget vill ha fler ben att stå på än bara fordonsinredningar?

Finns många företag som erbjuder tjänster som egentligen inte är deras huvudprodukt eller tjänst.

S
S Saffady skrev:
Jag hänger inte riktigt med. Hur kommer Sluta gräv in i bilden, har de sålt markskruvarna till Fordonsservice eller varit delaktiga i arbetet någonstans?
Det är ju Sluta Grävs produkter, där företaget är återförsäljare av markskruvarna.

Jag är också nyfiken på vad tillverkaren anses ha för ansvar i detta, måste finnas mer info som vi inte vet.
Att en återförsäljare monterar en produkt fel kan väl aldrig bli tillverkarens ansvar.

Rubriken fick mig att tro att företaget kommit undan med att ta tillbaka materialet men inte betala tillbaka pengarna, men så var det ju inte. Sen får vi väl se om de gör rätt för sig eller inte. Hade jag varit kund i det här läget hade jag först gått på skruvtillverkaren. Mest för att det verkar enklast.

S Stadsfiskalen skrev:
Det är ju Sluta Grävs produkter, där företaget är återförsäljare av markskruvarna.
Jag misstänkte något sånt men det framgår ju inte i artikeln. Sluta gräv har ju knappast monopol på att sälja markskruvar antar jag. Trodde först att den ena agerat underentreprenör till den andra.

Men frågan kvarstår då, hur kan en tillverkade bli medansvarig för att en entreprenör använder deras produkt felaktigt? Tänk om Moelven skulle få skit för att snickaren använde för klena reglar, valde för krokiga på brädgården eller använde för korta spik. Verkar som sagt saknas en del information.

Sluta gräv svarade ju inte alls på vad som nu anfördes mot dem, så att de ”förlorade” är inte jättekonstigt. Hade de svarat hade utslaget säkert kunnat blivit ett annat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.