Hej!
Vi måste göra något åt våra plattor längs med sockeln. De lutar just nu in mot fasaden.
Min fundering är om det är bra att ha kvar plattorna eller om man ska lägga makadamm istället.
För info kommer vi passa på att ta bort all växtlighet och jag tänker då att man fyller på med jord.
Vi måste göra något åt våra plattor längs med sockeln. De lutar just nu in mot fasaden.
Min fundering är om det är bra att ha kvar plattorna eller om man ska lägga makadamm istället.
För info kommer vi passa på att ta bort all växtlighet och jag tänker då att man fyller på med jord.
Det är lättare att hålla efter ogräs med plattor och inget grus som med eller utan hjälp vandrar ut i gräsmattan.
Du verkar ha rätt plan mark och goda förutsättningar.
Jag hade lagt en remsa markduk med ett lager sättsand på och sedan plattorna. Övervägt en fogsand som bromsar ogräs för att göra det så underhållsfritt som möjligt.
Vill du göra underarbetet mer stabilt så bygger du ett bärlager med makadam som du komprimerar.
Jag hade lagt en remsa markduk med ett lager sättsand på och sedan plattorna. Övervägt en fogsand som bromsar ogräs för att göra det så underhållsfritt som möjligt.
Vill du göra underarbetet mer stabilt så bygger du ett bärlager med makadam som du komprimerar.
Ok! Tack för hjälpen. Ska fundera på markduk då.O Odi et Amo skrev:Du verkar ha rätt plan mark och goda förutsättningar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Växthusgrund: gjuta klack direkt på berg eller göra plant med grus
Grund & Markarbeten -
Sten eller grus till uppfart?
Grund & Markarbeten -
Ska man leva med uppfart i grus eller slänga på marksten?
Grund & Markarbeten -
Duk under gruset eller nej?
Grund & Markarbeten -
Rabatt, gräsmatta, grus, plattor eller annat mot husgrunden
Grund & Markarbeten