Ååhh! Vad skönt. Man får gratulera. Visst är det skönt att det är över. Ta hand om er!!! ;)
 
Tänkte bara berätta att vi nu beslutat oss för Mölle och att det är A-hus som ska bygga. Känns skönt att ha fattat ett beslut, men märkligt att ha "gjort av med" så mycket pengar.
 
hej hej, här är det fullt upp. skönt att stora grabben har sommarlov så man inte har en massa tider att passa.

kul att ni bestämt er, nästa sommar står vi nog alla och gräver i trädgården så vi får passa på att sola och vila nu i sommar för det blir nog dåligt med det nästa sommar ;)

ha det gott
 
Vi har inte så mycket aktiviteter annars, men denna vecka och förra har sonen gått/går på simskola varje dag. Lite småjobbigt, men han har kul och lär sig mcyket.
På tisdag ska vi träffa försäljaren på tomten för att planera var hus och garage ska stå. Kanske ska vi åka till Marbodal (i TIdaholm) nästa vecka för att planera kök. Så nog rör det på sig och kul ar det. Tyvärr har vi diverse projekt i nuvarande huset som vi vill slutföra för att kunna få bra betalt för det så vi har husjobb både nu och nästa sommar.
 
Halloj på er. Hur går det för er.Står det ganska stilla nu när det är sommar. Vi har fortfarande inte skrivit några papper än. Har velat lite fram o tillbaka om vi verkligen ska bygga. Sa att vi skulle bestämma oss under semestern. Och det har vi gjort nu. Vi ska bygga. Jippiiii! Är bara nyfiken på hur långt ni kommit. Själv har man ju fullt upp med semestergäster o småbarn. Hoppas ni haft det bra i sommar. ;)
 
Hej blivande grannar :)

Vi är på gång att bygga på Blåbäret 2 i Veta. Jag sökte på Mantorp på denna sida och hittade en slinga med 3 personer (tror jag). Så där har jag "tjuvläst" nu... :)
GRATTIS till era nya bebbar!

Vi bor idag i hyresrätt mitt i Linköping, och har letat tomt/hus där ett tag nu. Men priserna är ju helt sjuka och att få tag på tomt i Linköping är nästan omöjligt. Så nu har vi bestämt oss för att bli Mantorpsbor!

Vilka tomter ska ni bygga på?
Vilka åldrar är det på era barn (vi har en tjej som är 3,5 år)?
Hur långt har ni kommit i byggprocessen?

Vi ska bygga ett Hasseludden (A-hus) och det levereras v 45. Spännande och KUL ska det bli!

//Eva


 
Hej. Vad kul att du hittat hit. Vi ska bygga på Hjortronet 2. Ett Eksjöhus, Lyckan med vinkel. Vi har inte kommit så långt ännu. Inte skrivit några papper eller nåt än.
Vi har en pojke som är 2 år och så senaste tillskottet en flicka som är 3 månader.
 
Hej "Mantorps" bor! Vi är ett par som också ska bygga i mantorp, men inte vid veta utan nere vid stationen.

Vi håller just på och tittar runt på hus, vilken ångest ;-) - det är ju så många!
Elias, Blåbäret, vad fick ni för kalkyler på era hus. Ska ni köpa helt NF eller göra ng arbete själva?

När sätter ni igång med era byggen?

mvh
Familjen Karlsson (Linköping)
 
Till familjen Karlsson:
Kul att vi är några som hittat hit nu! Vi ska bygga ett A-hus och kalkylen landar på ca 2,3 milj. Vi ska förmodlígen måla lite själva, men det mesta får A-hus sköta.
Vi har haft kontakt med Håkan Bernfordt på A-hus och är mycket nöjda med honom!
Vårt hus levereras v 45 och innan dess ska grunden vara klar.

Vi bor också i Linköping nu, ungefär vid Hospitalstorget. Var bor ni?

Till Hjortronet:
Ujuj, en 2-åring och en 3-månaders bebis. Då är ni inte sysslolösa :). Jätteroligt att det blir många barn i området!
 
Hej Blåbäret!
Vi bor förtillfället i Vimanhäll (brinkbacken 10b).
Din kalkyl är det ink tomt? Vi har tittat på Falken lb-hus, men är lite osäkra ännu, väntar också på en offert på ett stenhus (lösvirke). Har precis fått klart med tomten :)!
Vill igentligen inte ifrån Linköping, men som priserna på hus och tomter är här så känns det mera prisvärt i mantorp. Vi håller som bäst på att frottera igenom alla hus kataloger..snacka om soppa! Trodde inte i min vildaste fantasi att det fanns så många av dem....

mvh
Karlsson
 
Vi har också letat efter hus, och på senare tid tomt, i Linköping lääänge. Men som sagt priserna är ju helt vansinniga.
Så Mantorp kommer bli kanon!

Vi plöjde också igenom ett gäng kataloger och insåg att vi var tvungna att välja några få fabrikanter som vi jämförde.
Vi träffade sedan 4 olika och fastnade för A-hus. Delvis beroende på att vi fick stort förtroende för säljaren (som även sålt hus till en kollega till mig som är supernöjd) och delvis pga att vi hittade ett hus som passar oss perfekt!

Är ni inne på 1-plans eller 1,5 plans?
 
hej hopp

roligt att fler hittat hit! :D

Hjortronet 2: vad kul att ni bestämt er, roligt för barnen när de växer upp med jämnåriga. har ni varit ute o kollat på tomterna?

blabaret 2:vi ska bygga på björnbäret 2. Vi har tre barn = pojke 11år, pojke 2 år och flicka 2½månad.
vi har skickat in bygglov, gjort slutbest. på huset. byggmöte (eller vad det nu heter) ca v. 39 (tror jag)

 
Kul att det blivit fart här igen!
Vi lämnade in bygglovsansökan i början av denna vecka. Någon som har bygglovet klart? Eller vet hur lång tid det tar?
Blåbäret: Vi har jämngamla tjejer (vår dotter fyller 4 i december), dessutom har vi två söner som är 6 år och snart 7 månader. Har ni fått ett inflyttningsdatum? Hasseludden är fint tycker jag. Såg att de bygger ett i Mjölby nu! Odonet 3 är föresten vår tomt.
Hjortronet: Kul att ni verkligen bestämt er! Men visst får man lätt kalla fötter för vad mycket pengar det ändå är. Samma dag som vi skulle skriva kontrakt hade ju jag bestämt mig för Mölle utan vinkel, men som tur var hade maken inte ändrat sig.
//Elias8 (som förövrigt är samma som Elias7)
 
Elias: Vi har vårt bygglov klart. Det tog ett par veckor att få det klart (och då ringde vi och tjatade varje dag.... :) ).
Vi har också sett Hasseludden som byggs i Mjölby, vi följer det med spänning!
Jag såg längre ner att ni valt Mölle. Det är jättefint, vi höll på och velade mellan Mölle och Hasseludden länge! Blir det MED vinkel alltså?

Vårt hus levereras v 45, har ni andra fått någon leverensvecka än?

 
Vi fick bygglov idag! Det tog knappt två veckor, snabbt tycker jag. Utan att vi tjatat, även om vi försökt, men det har ju varit upptaget eller tjänsteärende hela tiden.
Jodå, det blev Mölle med vinkel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.