Vi bor i Linghem, litet radhus på 3 rok, så det är trångt..

visst ligger våra tomter ganska "högt" upp, mest troligt ingen extra fyllnad som behövs..?
 
Hej på er. Sitter vid datorn för första gången på länge. Snacka om att man har fullt upp. Sitter med lilla Maja på armen. Eller lilla förresten, hon vägde 4320 g och var 51 lång. Så hon är en stadig bit. Världens sötaste. Förlossningen var ganska jobbig. Hade inte sovit på två nätter innan vi åkte in och från det att vi kom in tog det 12 timmar. Pust!!! Men, men. Nu är det klart...
Har fortfarande inte fått några papper på tomten, måste ringa o kolla läget. Vi har nog iallafall till 99 % bestämt oss för vilket hus det blir. Känns skönt. ;)
 
Skönt att ni mår bra, jobbigt med 12-timmars förlossning kan jag tänka mig. Och vilken bit, 4320 g!! mina grabbar har bara vägt 3500g och jag tyckte de var jobbiga att få ut ;)
Maja är ett fint namn.
Hoppas det är vår tur snart...

Vi har varit ute i Mantorp och gått på vår tomt, blev lite mer verkligt då och lättare att fatta tomtkartan.. fint blir det nog.

 
Skönt att höra att ni mår bra nu och grattis igen till er Maja. Om Elias blivit en flicka så skulle han ha hetat Meja.
Det tycks inte vara någon brådska med tomter och papper. Egentligen behöver vi inte ha papper förrän vi ska söka bygglov och det beviljas inga bygglov förrän vägen är färdig. Arbetet med den ska återupptas i nästa vecka (de har inte kunnat jobba på ett tag eftersom det varit för blött). De räknar med att det ska ta 5 veckor att bygga vägen.
Har ni tagit ut nybyggnationskartor? Inte vi.
Jag promenerar några gånger i veckan och går då ofta förbi tomterna och visst blir det fint. Det är ju rätt stora tomter, men jag har så svårt att förstå att det ska kunna få plats med 27 tomter för jag tycker inte att åkern är specielt stor.
Ikväll ska vi till Ekängen och kolla ett Mölle. Hoppas att det är lika fint i vekligheten som på bilder och skisser.
 
Nu har vi beställt nybyggnadskarta och bestämmt hus.. spännande att det är igång och samtidigt skrämmande :p

Visst är det svårt att tro att alla tomter ska få plats... undrar om fler som ska bygga där hittar hit snart och om fler tomter blivit köpta/reserverade sedan vi valde.

Hur var huset Mölle, tyckte ni om det?
 
Vad har ni bestämt er för då? Blev det Aria, eller? Skönt att ha fattat ett beslut. Visst är det skrämmande också. Ibland tänker jag att vi nog kan bo kvar i vårt nuvarande hus. Att det duger även om det är litet, men så fort vi är några fler än familjen här blir jag helt övertygad om att det inte funkar.
Mölle var riktigt fint! Det vi tittade på var dock inte mycket som var standard och planlösningen var ändrad, men visst fick vi en bild och känsla för hur det kan se ut. Var har inte bestämt oss ännu, men mycket lutar nog åt Mölle ...
 
Aria blev det, båda två gillade det och så är det tre sovrum så vi behöver inte stressa med att inreda övervåningen. Skönt med totalentreprenad tycker vi eftersom vi inte har så mycket erfarenhet själva.
Det kommer kännas som evigheter tills vi kan flytta in.
Ska till banken och fixa så snart bebis har kommit och det lugnat sig lite.
 
Vad kul! Det är verkligen skönt när man gillar samma hus. Jag trodde att det skulle kunna bli ett problem för oss, men så är det faktiskt inte. Jag kollade bilderna på Aria på deras hemsida. Det ser verkigen jättefint ut! Kul placering av köket.
När tror ni att ni kan flytta in?
 
Inflyttning blir i vår någon gång, beror ju lite på bygglovet...
 
Har det blivit bebbis? Hoppas och håller tummar!
 
ingen bebis än, bf+1 dag i dag. Helt otroligt att gå över tiden med 3:an när de andra kommit v.39. Gått spåret idag men inget händer....

hur går det för er med hus, blir det ett Mölle? när tror ni att ni får flytta in?
var o fota tomten och såg att de grävt lite på blivande gatan, kul att det händer saker :)
 
Jobbigt att behöva gå över tiden. Hoppas det kommer snart. Lycka till!!!
Nu har vi bestämt oss. Känns skönt. Ska skriva kontrakt nästa vecka förhoppningsvis.
 
Håller tummarna för att bebis vill ut snart och att det går bra!
Någon form av Mölle blir det, men vi vet inte säkert om det blir A-hus eller Myresjö som kommer att bygga det. Det beror huvudsakligen på vad för pris Myresjökan ge oss.
 
Nu har äntligen bebis kommit, det blev en liten tjej. Hon kom den 31/5, hann bara vara på förlossningen i 30 min tills hon var ute, så bråttom hade hon när hon väl skulle ut. 3530g och 53cm lång.
 
Härligt och jättegrattis! Elias vägde exakt samma när han tittde ut (han var dock lite kortare). Hoppas att ni mår fint och kan vila upp er.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.