I det läget är dagarna oerhört långa tycker jag. Med första barnet gick jag över 9 dagar och det var sannerligen de längsta i mitt liv. De andra var det lite mer fart på och de kom ca en vecka innan datumet. Hoppas att du mår bra och att allt går bra, i alla fall.
Vi vill gärna ha vinkeln och hoppas att vi ska kunna ha råd med det i den budget vi bestämt oss för att hålla. Med andra ord vet vi inte riktigt vad det kan komma att kosta, men vid det här laget börjar man ju få lite koll på vad det på ett ungefär borde gå på. VI har tidigare fått en kalkyl på Edsviken som ju är större och vet på ett ungefär vad folk fått för pris på TYlösand. Vi ska till A-hus på fredag och försäljaren på Myresjö ska höra av sig när han fått en lätt omgjord (och anpassad till Myresjömoduler) skiss från akitekten.
 
Gick du över tiden med 1:a barnet också?
Vi börjar räkna ner lite smått.. 25 dagar kvar, fast de tidigare har kommit 1 vecka tidigare bägge så kanske kunde det sätta fart om 20 dagar eller så. Börjar bli tungt.. :p

Vi har reserverat tomten tom 5/5 så jag tänkte jag skulle ringa till tomtkögubben snart och tacka ja... får se vad han säger då..
 
Jo då, jag gick över 15 dagar med Gustav så jag är inte förvånad att jag går över nu med.. Men visst är det långa dagar och alla man pratar med tjatar och undrar om det inte blivit nåt än. Man önska det fanns nåt man kunde göra för att sätta igång det. Inget är som väntans tider!!! ;)
 
Ni kan ju prova att färdknäppa lite ;)

en jobbarkompis till våra gubbar hade fått i helgen, flicka tror jag, det är många som ska/har fått barn i vår på deras avdelning.

vad tror du det blir för kön? eller vet ni? Jag tror jag får en pojke och Thomas tror det är en flicka...
 
Jo, vi får väl prova färdknäppen!!! ;D Vi vet inte vad det är för kön, mne jag tror att det är en pojke. Det tror vi nog båda två. Men det blir en överaskning. Som sagt, det är väldigt många på deras jobb som ska ha. Jag har skojat med sambon att dom får väl ha såna där pappa/barn träffar sen, så dom kan fika och prata småbarn. :)
 
kan det vara bebis på g nu... hörde att inte gubben var på jobbet :D

Vad svårt det är att bestämma sig för hus tycker jag , nu börjar jag bli helt vimmelkantig av alla kalkyler och vad som ingår... :-/
 
Hoppas att bebben är på G eller allra helst ute vid det här laget!
Visst kan man bli snurrig! Idag har vi varit hos A-hus fått en kalkyl på Mölle från början mest för att jämföra med Myresjö. Nu tyckte vi nog att A-hus var ok också så vi får se vad Myresjö kan erbjuda som liknar Mölle.
Trodde att ni var mest sugna på Aria!? Vad har ni för alternatin?
 
Eksjöhus Kvadraten är ju relativt likvärdig med Aria. Kan tänka oss det också...

Hur gör ni med garage, bygger ihop med huset eller fristående.
Tackat ja till tomten idag så han skulle skicka kontrakt, har ni fått något än?

Säkert bebis på G, han var inte på jobbet idag heller...
 
:D Jodå. Här har det blivit bebis. Igår klockan 12.48 fick vi en flicka. Pust och stön, det var riktigt kämpigt så det är skönt att det är klart. Orkar inte riktigt tänka på husplanerna nu. Blir väl om några dagar när man vilat upp sig ordentligt. :D
 
STORT GRATTIS  ;D
Vad roligt med en flicka! ni trodde på pojk har jag för mig..
Är ni hemma redan..? Namn, vikt, tog det lång tid.. nyfiken ä jag  ::)
Var det färdknäppen som gjorde att det satte igång..? ;)

Glöm nu hus ett tag och ha det mysigt med bebis.
 
Härligt och jättegrattis! Jag är också riktigt nyfiken på mer detaljer och Elias (född 25 januari) är glad för en framtida kompis.
Vi har inte sett till något kontrakt. Det skulle kännas tryggare att ha fått ett, men det är nog helt ok. Mys och ta det lugnt tomten står ju kvar! Det ska bli så kul med barn i grannhusen. Här är det dåligt med det, mest pensionärer eller sådana som snart blir.
Vi ska ha fristående garage med plats för förråd också för det är det ju inte gottom inne i husen.
 
Idag kom vårt kontrakt på tomten hemskickat, bara skriva under och skicka tillbaks så är det klart med tomt iallafall :)
 
Vad bra att det dykt upp ett kontrakt då kanske det gör det här också inom de närmaste dagarna. Annars får man väl ringa.
 
Konstigt att ni inte fått det hemskickat eftersom ni tackat ja till tomten mycket tidigare än vi. Vi tackade ju ja den 5 maj...

Han (tomtkö Henrik) sa iallafall att de skulle börja arbetet igen med tomterna den här veckan, har tydligen varit för blött innan. Och att vissa hade haft problem med att få nybyggnadskartan för att de inte kunde sätta nivåskillnader än.
Får se hur det går när man kommer så långt
 
Hjälp nu blir jag lite orolig! Pratade med dem som ska bo på tomten bredvid oss igår (som inte heller fått något kontrakt), men de "fick" den senare än oss. Jag var ute och gick i söndagskväll och längre ner i området är det verkligen riktigt blött. Både er och vår tomt ser dock torr och fin ut.
Var och hur bor ni nu, föresten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.