elias8 skrev:
Vi fick bygglov idag! Det tog knappt två veckor, snabbt tycker jag. Utan att vi tjatat, även om vi försökt, men det har ju varit upptaget eller tjänsteärende hela tiden.
Jodå, det blev Mölle med vinkel.
Kommer in lite sent i denna tråd, men hur har det gått för er alla? :)

Vi började för någon månad sedan ch titta efter tomt och har nu tingat Slånbäret 4. En trevlig hörntomt. Lite orolig dock eftersom marken där var lite lägre. Och nu hörde jag att det var en massa jord som var utplattat där. Men men, det går nog att fixa.

Vi har tittat på otroligt många hus, men har fastnat för ett Eksjöhus Lyckan Funkis, än så länge ivarjefall.

Kul att det är så många barnfamiljer, vi har en liten Elsa på snart 6 månader. Så vi er fram emot ett nybyggt område. Bor i Gotfridsberg i Linköping idag och längtar till hus.

/OurHouse
 
Hej hopp...

Vårat bygglov är nu klart och huset levereras prel. v.49. Spännande.

Det är fint ute vid tomterna, asfalt och gatlysen :)
Det har börjat grävas på tomt "blåbäret 3". Verkar vara många Eksjöhus som ska byggas, flera skyltar uppsatta vi resp. tomt.
Vi har åkt på "vår gata" med bilen och gått på tomten,, vill ha hus nu :D

Kul att fler hittar hit och hoppas vi kan få lite fart på tråden !
Är det någon som vet hur många av tomterna som är sålda?

 
Vårt hus levereras vecka 2 (och sedan tar det 17 veckor tills det är klart!) Ja det tycks vara många Eksjöhus, eller åtminstone av de som är ute i god tid. Jag vet inte hur många tomter som är sålda, men har i aalla fall hört att det är 2 Myresjöhus, 4 A-hus och 1 Anebyhus (utöver de tre Eksjöhusen som de satt upp skyltar vid).
 
Hej!
Vad jag vet så är det endast 5 tomter kvar.

/Peter
 
Har ni förslag på Ka? Vem har ni valt och på vilka grunder fattade ni ert beslut?
 
Vår Ka är från Myresjöhus, de fixar ju med allt.

Hur ska ni göra med tele, tv och bredband?? Tydligen så ligger kabel från MWNet vid tomtgräns, eller ska ni ta telia..? Nätverk i huset??

Denna veckan ska de börja med vår grund. Inflyttning blir v.16 ;D
 
Vi har nu fixat en Ka det känns skönt. Jag har inte pratat med honom men maken tyckte att han verkade både trevlig och seriös.
VI har inte funderat (eller i alla fall beslutat) något om TV, bredband edyl. Nu har vi telia (ADSL) och det fungerar bra efter våra krav.

Vårt hus kommer den 10 januari kl 07.00 och inflyttning blir 17 veckor senare.
 
Vi ska bygga hus I Mantorp Veta, Björnbäret.
Ser fram emot det ska bli spännande. :)

Tyvärr får vi vänta till nästa år innan bygget kan komma igång. Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge.
 
elias8: jag pratade med telia o de kunde inte ens svara på om det gick att ha adsl förrens telefonen var inkopplad, och så ville de ha nr till närmsta granne (!!!),.... jag sa då att det inte fanns någon granne än så hon på telia var inte säker på att de skulle godta beställningen (!!??) knasigt, vad gör man då sa jag och hon svarade att hon inte visste. till saken hör att jag frågade om jag pratade med rätt person (vilket jag gjorde) och det fanns ingen annan att ringa till...

Fredlar: välkommen hit! Vi bygger på björnbäret 2, vilken tomt ska ni bygga på?, hus?, barn?

Grävmaskinen står på tomten och har tagit de första tagen, huset ut markerat.. Jippie nu är det igång. ;D ;D
 
Vi kommer att bygga på björnbäret 4 och ett Eksjöhus. Vad jag förstår är det många som kommer bygga ett Eksjö. Inga barn ännu.

 
Nilha: Vad knäppt! MEn det bor ju någon i det gamla röda huset och det är ju inte så långt från er. Jag tror att jag vet vad han heter kan kolla det och skicka ett meddelande till dig.
 
Elias8: Tack för telenr. :)

Har ni sett att ett hus är uppe, vad snabbt det går. Hörde av våran "grävare" att de på en tomt som de gräver på nu ( nr två från det huset de satt upp, kommer inte ihåg vad tomten heter) stött på en gammal brunn som de måste tömma, stor var den säkert minst 1.5m i diameter. Blir nog dyrt, hoppas kommunen betalar.

 
Nu är vi igång!
Vårt hus levererades i förrgår och hej, vad det går undan!
Känns jättekul att se vårt hus när vi åker upp för gatan :)

Hur ser tidsplanerna ut för er andra?

//Vi på Blåbäret 2
 
En gammal gödelsbrunn var det tydligen och kommunen står i alla fall för en slammbil för att tömma den och troligtvis även för fyllnad.
Ert hus ser jättefint ut blåbäret. Det är så himla kul att spännande nu när husen börjar dyka upp. Vårt kommer den 10 januari.
 
Man tycker ju att kommunen borde veta att den låg där.., tur att de hjälpte till med slambil iallafall.
Fick offert från telia och inkoppling skulle kosta 7000kr!! utan flytt av abonemang eller grävarbete utan bara inkoppling av 1:a jacket..

Håller med Elias att erat (blåbäret 2) hus ser fint ut. Hur gör ni med tele och tv anslutning?

När får ni alla flytta in? Vi får flytta in till v.16.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.