137 läst · 0 svar
137 läst
0 svar
Målat betongolv, färgen släpper, lacka?
Hej!
Vi har betongolv i källaren och håller på att måla i ett av rummen i källaren. Golvet var redan målat med vad jag tror är någon form av epoxyfärg. Slipade golvet och rengjorde som vanligt och sedan målade jag med en vanlig golvfärg, märkte i princip direkt att färgen släppte vid mindre belastning. Köpte därför en epoxyfärg istället och tänkte att det skulle bli bättre, målade två lager.
Tycker fortfarande att färgen sitter mycket dåligt. Det har förvisso bara härdat i 30h, så är ju inte helt klart ännu. Tar jag en skruvmejsel och känner lite på färgen släpper den direkt. Kanske gjorde fel som inte använde primer. Ska man applicera ett lager lack? Hur tänker ni som har mer erfarenhet? Aldrig målat golv av betong innan.
Tack för hjälpen!
Vi har betongolv i källaren och håller på att måla i ett av rummen i källaren. Golvet var redan målat med vad jag tror är någon form av epoxyfärg. Slipade golvet och rengjorde som vanligt och sedan målade jag med en vanlig golvfärg, märkte i princip direkt att färgen släppte vid mindre belastning. Köpte därför en epoxyfärg istället och tänkte att det skulle bli bättre, målade två lager.
Tycker fortfarande att färgen sitter mycket dåligt. Det har förvisso bara härdat i 30h, så är ju inte helt klart ännu. Tar jag en skruvmejsel och känner lite på färgen släpper den direkt. Kanske gjorde fel som inte använde primer. Ska man applicera ett lager lack? Hur tänker ni som har mer erfarenhet? Aldrig målat golv av betong innan.
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nymålat balkongräcke, Små bubblor under färgen efter regn?
Färg, Måla & Tapetsera -
Asbest i betonggolvet eller i färgen det målats med?
Byggmaterial & Byggteknik -
Målat plåttak - färgen ”lyfter” och faller av
Färg, Måla & Tapetsera -
Sprickor i färgen, ganska nymålat tak
Färg, Måla & Tapetsera -
Målat innertak. Massor av flagor i färgen jag hela tiden fick pilla bort från taken när jag rollade
Färg, Måla & Tapetsera
Populärt i forumet
-
Måleri offert
Färg, Måla & Tapetsera -
Utemöbler: Slitna - kan de räddas genom ombetsning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Luftbubblor i snickerifärgen!
Färg, Måla & Tapetsera -
Ska det verkligen se ut såhär efter målning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla källarväggar efter isodrän och mot fukt och radon
Färg, Måla & Tapetsera