Jag har köpt färdiggrundad panel som jag kapat, oljat och grundat ändar. Jag har tänkt att toppmåla paneler två gånger så att det bara är för snickaren att sätta upp panelen i augusti.
Har målat en hel del och panelen klibbar även om den är torkad, vad jag förstår så kan akrylatfärger göra det även om den är "torr".
Hur förvarar jag den målade panelen? Läkt emellan? Isåfall gärna tips på vad jag kan använda som läkt.

Andra tips mottages tacksamt:)
 
Använd klena ribbor som läkt, eventuellt med plast eller packtejp på för att minska klibbrisken.

Men är det vettigt att färdigmåla helt innan uppsättning?
Du vill väl måla över spiken när panelen är uppsatt?
 
Klena ribbor, eller "strö", kan man oftast få gratis på byggvaruhusen. Ett annat bra tips är annars VP-rör, väldigt liten anliggningsyta och klibbar inte fast.
 
@b8q Vp-rör Ska jag kolla närmare på. Ganska billigt med 10:- för 3m
@KnockOnWood Jag kan gå över spikskallarna när panelen är uppe.
 
Använd vad som helst med liten anläggningsyta. Pensel kan du förvara i tät påse eller olja/vatten beroende på färg.

Märken efter mellanlägg försvinner när du kör slutstrykningen på plats.
 
Vad tror ni om att ta en vattenslang/trädgårdsslang och klippa i längder? Det borde inte klibba fast samt att brädorna inte riskerar att rulla.

Blir det bra att förvara de färdigstrukna brädorna utomhus på altanen(under pressening)?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.