Som ni ser så är färgkombon rent plågsam, helhetsintrycket är inte alls bra... La in ett snyggt grått vinylklick och undrar nu hur man, utan att ta bort tröskeln, kan behandla tröskeln? Å vilken nyans tycker ni? Gärna enklast möjliga, allt blir nog bättre än vad det är nu :thinking::rolleyes: (Ursäkta hundhåren som syns på bilden) Tröskel mellan grått vinylgolv och ljust trägolv med synliga hundhår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J Jenny666 skrev:
Som ni ser så är färgkombon rent plågsam, helhetsintrycket är inte alls bra... La in ett snyggt grått vinylklick och undrar nu hur man, utan att ta bort tröskeln, kan behandla tröskeln? Å vilken nyans tycker ni? Gärna enklast möjliga, allt blir nog bättre än vad det är nu :thinking::rolleyes: (Ursäkta hundhåren som syns på bilden)[bild]
Om du nu promt vill göra det på plats. så skydda golven bredvid med tejp och se till att när du slipar inte råkar slipa på golven bredvid. Sedan kan du välja att ljusa upp tröskeln med antingen vax, olja eller lack med pigment.
Se till att slipa bort all gammal lack först bara.
 
T Tompafix skrev:
Om du nu promt vill göra det på plats. så skydda golven bredvid med tejp och se till att när du slipar inte råkar slipa på golven bredvid. Sedan kan du välja att ljusa upp tröskeln med antingen vax, olja eller lack med pigment.
Se till att slipa bort all gammal lack först bara.
Tack för snabbt svar! Varför jag tänker mig på plats, är för att jag tror de blir svårt att få bort trösklarna utan att skada golvet, men det kanske är enklare än jag föreställer mig? :) Sen ska dom ju monteras tillbaka oxå :thinking:
 
Ja nu kan det vara svårt att ta bort den utan att skada golvet. Där du lagt vinylgolvet, kan du se undersidan av tröskeln där eller går den under kanten av golvet? Om du ska montera bort tröskeln hel så behöver du lossa skruvarna och slå ut tröskeln åt något håll.
 
T Tompafix skrev:
Ja nu kan det vara svårt att ta bort den utan att skada golvet. Där du lagt vinylgolvet, kan du se undersidan av tröskeln där eller går den under kanten av golvet? Om du ska montera bort tröskeln hel så behöver du lossa skruvarna och slå ut tröskeln åt något håll.
Jag tror i sånt fall jag får knixa ut den mot det träfärgade golvet. Tror dock att jag testar ditt första förslag, att skydda golvet å göra det på plats :)
 
T Tompafix skrev:
Om du nu promt vill göra det på plats. så skydda golven bredvid med tejp och se till att när du slipar inte råkar slipa på golven bredvid. Sedan kan du välja att ljusa upp tröskeln med antingen vax, olja eller lack med pigment.
Se till att slipa bort all gammal lack först bara.
Nu har jag testat, verkar dock som att pigmentet har satt sig djupt i tröskeln...kan de finnas nån lasyr som möjligen tar bort de röda pigmenten?
 
  • Slipmaskin på en trätröskel med röda pigmentfläckar nära en vit dörrkarm och grått laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.