1 808 läst · 15 svar
2k läst
15 svar
Måla plastmatta
Sida 1 av 2
Vi har köpt ett 70-talshus med en äldre bastu, där det i dagsläget ligger en grön plastmatta.
Då bastun används ett par gånger per år känns det inte värt att göra något större ingrepp så jag överväger att måla plastmattan i någon mer smickrande färg.
Är detta möjligt med tanke på temperaturerna i bastun?
Då bastun används ett par gånger per år känns det inte värt att göra något större ingrepp så jag överväger att måla plastmattan i någon mer smickrande färg.
Håller till viss del med @Claes Sörmland men om mattan bara ligger på golvet blir den ju inte varm.
Mitt klinkergolv är alltid kallt i min bastu med elaggregat.
Mitt klinkergolv är alltid kallt i min bastu med elaggregat.
Har själv med utmärkt resultat målat plastmatta med 2K golvfärg.P Pontuskr skrev:Vi har köpt ett 70-talshus med en äldre bastu, där det i dagsläget ligger en grön plastmatta.
Tvättade av med T-röd och rollade med liten roller.
Blev endast ett lager då vi inte orkade vänta på att nästa lager skulle torka, verkar räcka.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...husfarg/golvfarg/golvfarg-2-komponent-019655/
Golv i en bastu ska ju vara trall. Bara lägga in. Ska du först göra rent, tvätta och slipa samt rengöra med aceton och sedan måla, har du kommit upp i vad trall kostar, plus att det inte blir lika bra som med trall.
Hear hear, dock så kommer det gröna golvet att lysa genom trallen/synas i kanterna. Det är en hiskeligt ful grön färg 😂S Sernando skrev: