976 läst · 2 svar
976 läst
2 svar
Måla om innertak. Förarbete?
Hur gör ni med era innertak när ni målar om dem? Behöver man egentligen tvätta vanliga innertak som är målade sedan tidigare?
Jag renoverar mig fram i ett 70-talshus. Jag får alltid lite dåligt samvete när jag bara dammsuger innertaken och drar på ny färg. Det känns liksom lite för enkelt. Man får en känsla av fusk. Just nu håller jag på med ett betongtak i källaren. Vad mer kan man göra än att dammsuga och rolla ny färg?
Jag renoverar mig fram i ett 70-talshus. Jag får alltid lite dåligt samvete när jag bara dammsuger innertaken och drar på ny färg. Det känns liksom lite för enkelt. Man får en känsla av fusk. Just nu håller jag på med ett betongtak i källaren. Vad mer kan man göra än att dammsuga och rolla ny färg?
Inget mer behövs om inte taket varit utsatt för kedjerökare eller någon annan ovanlig smutskälla.O Olf Oggler skrev:
Instämmer att det känns för enkelt, men det funkar ju Det är troligen inte enligt regelboken (=fusk), så nu kommer säkert någon målare in och berättar hur fel vi gör
Liknande trådar
-
Hur målar man om innertak målat med kalkfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla innertak som är laserat/oljat/grundfärgat(?)
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla om innertak med vågig struktur
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla om innertak själv som lekman?
Färg, Måla & Tapetsera -
Var hittar man smålandsvillans folierade innertak som levereras med huset?
Byggmaterial & Byggteknik