110 läst · 2 svar
110 läst
2 svar
Måla garaget invändigt, vad rekommenderas ?
Hej,
Vi har ett garage med vita väggar och vitt tak. Just nu är väggarna klädda med vävtapet som är målad i vit färg.
Jag vill fräscha upp garaget genom att rengöra ytorna och sedan måla över med vit färg.
Garaget har vattenburen golvvärme, avlopp och vatten, samt ett förråd som är kopplat till garaget.
Vad skulle ni rekommendera för färg, och tänker jag rätt genom att bara rengöra väggarna och taket och sedan måla på? Jag vill inte göra ett större jobb, så jag planerar inte att spackla eller liknande.
Vi har ett garage med vita väggar och vitt tak. Just nu är väggarna klädda med vävtapet som är målad i vit färg.
Jag vill fräscha upp garaget genom att rengöra ytorna och sedan måla över med vit färg.
Garaget har vattenburen golvvärme, avlopp och vatten, samt ett förråd som är kopplat till garaget.
Vad skulle ni rekommendera för färg, och tänker jag rätt genom att bara rengöra väggarna och taket och sedan måla på? Jag vill inte göra ett större jobb, så jag planerar inte att spackla eller liknande.
Det är bra om du kan köra samma typ av färg som innan så är det en akrylat så kör det igen.
För att göra det lite mer lättstädat så skulle jag köra en med lite högre glans på väggarna än vanlig väggfärg, glans 20, och inte 7.
För taket spelar det inte så stor roll men om det ofta är fuktigt därinne så kan du köra samma där.
För att göra det lite mer lättstädat så skulle jag köra en med lite högre glans på väggarna än vanlig väggfärg, glans 20, och inte 7.
För taket spelar det inte så stor roll men om det ofta är fuktigt därinne så kan du köra samma där.
Okey, så det behöver inte vara någon våtrums färg ? Jag är en riktigt nybörjare när det kommer till målning, så hur kollar jag om det är akrylat ?T Testarn skrev:Det är bra om du kan köra samma typ av färg som innan så är det en akrylat så kör det igen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Måla förråd invändigt
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur måla takfönster invändigt
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur måla lekstuga ut-invändigt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ska måla golvet med epoxifärg i garaget, behöver man grundmåla golvet innan med primer?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bör man måla insidan på garaget?
Färg, Måla & Tapetsera