Jag ska hjälpa en person att färdigställa ett rum. Han har byggt nya väggar med enbart konstruktionsplywood (12 mm, såklart reglade mot betongvägg med mellanrum emellan) och vet om att det inte är en optimal lösning för att få en fin slutfinish. Han vill inte sätta gips utanpå. Tänker främst på en lösning där vi målar, men om någon sitter på ett gyllene koncept för att kunna tapetsera på väggen tar jag gärna emot info om detta också.

Nu till frågan:
Går det att få en hyfsat prisvärd och snygg lösning trots detta underlag? Vad rekommenderar ni för lösning till en konstruktionsplywood? Jag klurar lite på om det finns en bra lösning med en kvist- och spärrgrund. Det hade såklart varit trevligt med en 3- i-1 lösning så som vissa isolerfärger kan fungera.

Han pratade först om tapetsering men har förstått att det kan vara svårt att få tapet att fästa på denna typ av yta...

Länk till konstruktionsplywooden:
https://www.byggmax.se/konstruktionsplywood

Tack på förhand!

Snygg nej, prisvärd ja. Måla direkt på plyfan men det kommer ju antagligen se fult ut.

Vad är viktigast: Budget eller utseende? Att gipsa (och givetvis spackla skarvarna) gör det ju mycket enklare med att måla eller tapetsera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.