4 082 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Makita, paket vs Tradera-import?
Hej!
Har suttit och suktat efter ett makita-paket ett tag, typ det här:
http://www.toolstop.co.uk/makita-dl...ess-kit-3-x-4ah-batteries-with-twin-ch-p71917
Är det värt det, eller bör man satsa på t.ex. http://www.tradera.com/item/302432/252175132/ny-makita-xdt08-dtd129-18v-borstlos-slagskruvdragare, som jag fattat det är det bättre singelgrejer, men lite drygare att sitta och slita ihop?
Tacksam för tips!
/L
Har suttit och suktat efter ett makita-paket ett tag, typ det här:
http://www.toolstop.co.uk/makita-dl...ess-kit-3-x-4ah-batteries-with-twin-ch-p71917
Är det värt det, eller bör man satsa på t.ex. http://www.tradera.com/item/302432/252175132/ny-makita-xdt08-dtd129-18v-borstlos-slagskruvdragare, som jag fattat det är det bättre singelgrejer, men lite drygare att sitta och slita ihop?
Tacksam för tips!
/L
Jag köpte ett kit med en borrskruvdragare, en slagskruvdragare, en ficklampa, en batteriladdare samt 2st 1,5ah batterier i en mjuk makita väska av den Tradera säljaren du länkade till.
Min arbetskamrat köpte däremot ett helt kit direkt.
Fördelen med att köpa ett stort kit direkt är att det blir lite billigare, men där slutar även fördelarna tycker jag.
Fördelen med att köpa lösa maskiner är att man kan som jag börja med någon maskin, sen bygger man ut maskinparken allt eftersom man behöver maskinerna.
Vid köp av lösa maskiner kan man ju även välja att få dem i Makitas hårda Makpac lådor, vilket jag tycker är trevligare än att ha söka maskiner liggandes lösa i en stor mjuk bag som det blir med ett kit.
Förvisso kan Makpac lådorna köpas lösa med insatser om man vill komplettera.
Du kan även som du säger välja lite friare mellan vilken modell av maskin du vill ha.
Jag har fått känslan av att det blir några verktyg som knappt kommer att användas om man köper ett stort färdigt kit, och om man då räknar lite på det kan maskinerna du använder rent av "bli dyrare" vid ett kit köp
Min arbetskamrat köpte däremot ett helt kit direkt.
Fördelen med att köpa ett stort kit direkt är att det blir lite billigare, men där slutar även fördelarna tycker jag.
Fördelen med att köpa lösa maskiner är att man kan som jag börja med någon maskin, sen bygger man ut maskinparken allt eftersom man behöver maskinerna.
Vid köp av lösa maskiner kan man ju även välja att få dem i Makitas hårda Makpac lådor, vilket jag tycker är trevligare än att ha söka maskiner liggandes lösa i en stor mjuk bag som det blir med ett kit.
Förvisso kan Makpac lådorna köpas lösa med insatser om man vill komplettera.
Du kan även som du säger välja lite friare mellan vilken modell av maskin du vill ha.
Jag har fått känslan av att det blir några verktyg som knappt kommer att användas om man köper ett stort färdigt kit, och om man då räknar lite på det kan maskinerna du använder rent av "bli dyrare" vid ett kit köp
Så det är säkert och han säljer inte piratgrejer osv?Jimmu skrev:
Du är nöjd?
Något man bör tänka på med att det är från USA med laddare osv?
Tänker ungefär i samma banor, får jag med en hyvel osv, så är det inte lika garanterat att jag använder den, som att jag vill ha en borstlös slagdragare..
Till 99% säker på att det är original, kan inte tänka mig att det skulle finnas så bra kopior. Och med tanke på alla hans omdömen över 4000st och inte en enda negativ så kan man nog kalla den för seriösludbig skrev:
Jag har haft mina skruvdragare i 2,5år utan problem. Leveransen var blixtsnabb, inom 36 timmar efter vunnen auktion fanns paketet att hämta ut hos mitt ombud.
Jag är mer än nöjd och kommer garanterat handla mer från honom!
Dessa finns redan i Sverige, så det tillkommer inga överraskningar som tull och moms.
Laddaren är som sagt på 110v, jag löste det genom att byta ut några komponenter inuti och kör med den, omvandlare är annars ett alternativ.
Tack för vettig info!Jimmu skrev:Till 99% säker på att det är original, kan inte tänka mig att det skulle finnas så bra kopior. Och med tanke på alla hans omdömen över 4000st och inte en enda negativ så kan man nog kalla den för seriös
Jag har haft mina skruvdragare i 2,5år utan problem. Leveransen var blixtsnabb, inom 36 timmar efter vunnen auktion fanns paketet att hämta ut hos mitt ombud.
Jag är mer än nöjd och kommer garanterat handla mer från honom!
Dessa finns redan i Sverige, så det tillkommer inga överraskningar som tull och moms.
Laddaren är som sagt på 110v, jag löste det genom att byta ut några komponenter inuti och kör med den, omvandlare är annars ett alternativ.
Men laddare antar jag att man köper vartsomhelst annars?
Såg t.ex. de här som kändes väldigt billiga? iof bara batterier, men iaf
http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/tillbehor/batteri-och-laddare/makita-18v-li-ion-batteri-40ah
Dock verkar de inte funka till alla maskiner, vilket känns lite märkligt..?
Ganska typiskt mig att köpa batterier före maskinerna, men kanske drar ett sånt paket jag med, så har jag en morot att köpa själva maskinerna ocksåJimmu skrev:
peternicklas skrev:
swedenusatrade verkar dock ligga rätt bra till. 4000 possitiva omdömmen, och verkar som flera från forumet köpt både Makita och Milwaukee från dem.
Helt säker kan man väl däremot aldrig vara..?
Mjo, men tror inte jag har sett några Makita LXT-kopior på Tradera. Nätanslutna borrhammare, billiga rusta-skruvdragare, vinkelslip osv. med Makita-klistermärken är dock relativt vanligt.ludbig skrev:
Om man inte litar på Tradera, kan man ju ta en titt på www.prishammeren.dk. Billig frakt (49:-) och man kan hitta 18V slagskruvdragare för runt 1000 SEK, den borstslösa varianten ligger dock på runt 1500 SEK
Liknande trådar
-
Inget vatten efter byte av kerampaket på Gustavsbergsblandare.
Vatten & Avlopp -
Avslutad: Vinn appstyrd postlåda med paketinkast
Tävling -
3-stavs ekparkett. storlek på paket.
Golv -
Verktygspaket, Makita vs Bosch
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilket verktygspaket? Makita vs Dewalt.
Verktyg, Maskiner & Fordon