FredrikR skrev:
Gasen lär ju vara densamma, och även behållarna, det som skiljer lär vara loggan och utseendet på behållaren. :)
Spik har ja förbrukat kartongvis av Essves med gott resultat, även en låda Gunnebo.
Frågan är väl dessutom om Makita har egen spiktillverkning, låter lite långt från deras 'huvudaffär' - elverktyg. :)
Jag sprang på några kartonger gunnebospik på K-rauta idag, lade märke till att dom var bundna med ståltråd istället för pappersremsa. Har aldrig sett 34-graders spik med stål istället för papper, funkar lika bra eller?
 
Jan-L skrev:
Jag sprang på några kartonger gunnebospik på K-rauta idag, lade märke till att dom var bundna med ståltråd istället för pappersremsa. Har aldrig sett 34-graders spik med stål istället för papper, funkar lika bra eller?
Den Gunnebo (21gradig) jag började min spikpistolkarriär med var limmade.
Inköpt på Jula för 2år sen.
 
FredrikR skrev:
Spik har ja förbrukat kartongvis av Essves med gott resultat, även en låda Gunnebo.
Har du några förslag på billiga återförsäljare av Essves spik sortiment då FredrikR ?

När jag jämförde verktygsladans priser mot Toolstop så blev det ändå billigare från UK med paket med både spik & gas.

Men det kanske går att hitta så pass billig spik att det lönar sig att köpa gasen separat!?!
 
Jag har handlat allt på AB Karl Hedin, jag har nog köpt 99.9% av allt material till garaget så nåra % rabatt har jag där.
Men jag skulle ändå rekommendera dig att kolla där, och har du nå storprojekt på gång så borde dom kunna komma med en bra deal.
Här slog dom 'billiga' ByggMax och andra lokala byggmarknader och mindre handlare.
 
Såg att beijer hade samma pris på gas som verktygsladan så billigt kan det inte vara ...
 
Jo vi fick faktiskt precis en hemleverans från AB Karl Hedin, i fredags började dom fylla tomten med virke och isolering, och mer kommer..

Butikschefen är gammal barndomsvän så där har vi ju automatiskt lite % vi med... ;)

Fast i ärlighetens namn hade vi handlat av dem även utan %, då normalpriserna på framförallt virket var lägre än både Byggmax, K-rauta och övriga byggmarknader här i trakten.

Men skulle så klart bett att få prisförslag på spik & gas av dem också.
:blushing:
 
Har du fått hem din maskin än Tallmilan ?
 
clain skrev:
Har du fått hem din maskin än Tallmilan ?
TNT har haft den sedan förra veckan men har inte hört av sig, när jag själv ringer så säger de att de ska komma ut med den - varje dag !
 
Det lät inte speciellt roligt, jag ringde och sa till om att jag ville hämta den själv.

Hos oss är det Posten Logistik som levererar, jag kunde hämta den där.

Funkade klockrent !
 
Stoor låda anlände till slut, förvånandsvärt bra byggkvalité på maskinen. Jag kan bara jämföra med SENCO's spikpistoler och Makitan känns mera Japansk i tolleranserna och inte lika grovt tillhuggen metall som SENCO.

Kollade på gaspatron priser hos de lokala handlarna och insåg att Paslode/handlarna måste tjäna offantliga mängder pengar då vissa hade 100% högre priser än t.ex. Beijer som aldrig är billiga på något. Topp noteringen var 597:- för ett dubbelpack med rosa Paslode gas.(Beijer 148:- styck)

Kommer att beställa fin-gas och spik imorgon och kommer absolut att beställa ful-gas när det är dags.
 
Redigerat:
306:- på Swedol för en 2pack.

Kollade nyss och då stod de 245:-, sist jag handlade betalade jag runt 150-160:- för en lös patron, som då såldes styckvis.
Nu säljs dom i 2pack för 306:-
:)
 
Jo jag var faktiskt förbi på AB Karl Hedin idag och kollade på priserna med, tror dom skulle ha ca: 470kr för ett pack med 2st paslode gas och sedan 499kr för 1200st 3,1x90mm Essve spik.

När det går precis lika bra att köpa paket med spik + 2st gas från t.ex. ToolsTop i UK, blev 960kr varav 237kr frakt. ju mer man köper desto billigare alltså.

Svalde nästan tungan när jag såg Karl Hedins priser.
 
clain skrev:
Jo jag var faktiskt förbi på AB Karl Hedin idag och kollade på priserna med, tror dom skulle ha ca: 470kr för ett pack med 2st paslode gas och sedan 499kr för 1200st 3,1x90mm Essve spik.

När det går precis lika bra att köpa paket med spik + 2st gas från t.ex. ToolsTop i UK, blev 960kr varav 237kr frakt. ju mer man köper desto billigare alltså.

Svalde nästan tungan när jag såg Karl Hedins priser.
Före ev. rabatt antar jag då?
Jag har betalat 350:- för en låda 90mm spik.
 
Några frågor................

Tallmilan och clain, har ni hunnit skjuta nåt med era gaspistoler ännu, och i så fall vad tycker ni om dom? Klarar dom vilken typ av 90-spik som helst?
 
Tror det lär vara "slät" spik, och så klart med D-skalle.

Har vart lite dåligt med testskjutande för min del, frugan vill inte att jag slösar spik i onödan...
:-D

Men ska ut i helgen och snickra ihop ett par bockar inför panelmåleriet, då ska den få visa vad den kan !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.