Spiken var det ganska bra pris på faktiskt, och eftersom fraktvikt är uträknat från mått och inte riktig vikt så blir det verkligen bra. Men var det inte lite problem med gaspatronen i spiklådan ? (flygfrakt)
 
clain skrev:
Har som sagt beställt min och räknar med att få den inom nästa vecka, lovar att skriva inlägg om hur den funkar och ev. specifikation för joule om det finns i instruktionerna.
Sitter och fingrar på beställningsknappen här ... får gärna uppdatera så fort du kan ...
 
mmm förstår det :)

Fick vänta pga att spiken inte fanns i deras lager, tog 1 dag extra pga det. Hoppas bara den dyker upp i början av nästa vecka..

Verkar sitta fast i Arnhem i Nederländerna nu.


Sitter f.ö och kikar på en passande systainerlåda till den nu, då det inte verkar vara standard.

Börjar bli en smått logistisk mardröm nu, med denna separata utformningen på alla verktygslådor..
Så tänkte att det kanske kan vara ett bra läge att börja med ett nytt system innan jag samlat på mig så mycket att det blir vansinne att byta.

Vet inte hur många ggr jag uppdaterat nedanstående TNT-status för en ev förändring nu.
:(
 
  • Skärmavbild 2010-05-21 kl. 23.24.36.png
Jo var dessvärre in och kollade där igår först och såg prisskillnaden, Axminster = £493,7 jämfört med mitt pris på Toolstop = £531,7

Men sånt är tyvärr livet, hade inte koll på Axminster när jag gjorde beställningen :(
Isåf hade jag mycket hellre lagt 400kr på en systainer för bättre förvaring..

Läste dessutom här att Axminster hade prisgaranti på makita produkter, men det kanske är gammal skåpmat nu.

Men bra att tänka på för er att kontrollera, som ev ska göra beställning.

Paketet fortfarande kvar i Arnhem!
:(
 
  • Skärmavbild 2010-05-22 kl. 07.38.40.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmavbild 2010-05-22 kl. 07.37.54.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver man ha cleaning-kit ?
 
Vette tusan, men har läst mig till att det behövs till t.ex Paslode's pikkor för att kunna serva dem och hålla dem i gott skick.
Jag tar inga risker, men det går säkert lika bra med liknande produkter köpta var och en för sig.

Var så lite pengar för kittet så det kändes dumt att låta bli.

Har f.ö hämtat ut paketet precis, skall hem och leka lite sen, återkommer med lite resultat.. :)

Stor jäkla låda var det iaf, typ 50x40cm ell nått sånt.
 
Jag fick rådet att bara torka rent min noggrannt innuti (då jag saknade cleaning kit, och frågade lokala firman om dom kunde ta hem).
Gasen skulle smörja upp den menade teknikern där.
Men hade jag haft chansen hade jag nog slagit till på ett kit jag med, då de inte kostade många $. :)
 
Det gick inte att beställa cleaning-kit eller något med gaspatroner i p.g.a. frakt restriktioner utanför UK från Axminster. Pickan beställd dock ...
 
Jaså, ja det var inga problem från Toolstop med gasen iaf, var lite fundersam över det först men tyckte det ansvaret låg på dom att informera om isåf...
:)

Däremot kom jag på idag att jag inte har ngn ström adapter för engelsk till svensk kontakt.
:(

Lär ordna det, vill ju helst inte klippa kontakten och bara sätta dit en svensk, ifall det blir något garantiärende och laddarn lär tillbaks.

Kanske lite onödig oro, men man vet ju aldrig..


Hur gör du Talmillan!?

Precis plockat upp grejerna så tog en bild iaf...
 
  • DSC00092.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser ut att vara stöpt i samma form som min Hitachi.
Typ på samma sätt som Bosch GTS10 ser ut vara en bror till Makitas och DeWalts bordssågar. :)

När jag ville handla gasbehållare till pistolen från USA fick jag också nej.

Jag fick möjligheten att köpa en laddare med svenskt kontakt till ok pris, så jag slog till på en sådan.

Håll oss uppdaterade hur du gillar den.
 
Får testskjuta lite mer senare i veckan när tillfälle ges, men sprang iaf ut och körde iväg några 3,1x78mm utan några som helst problem.

Det är väl 3,1x90mm som blir intressant att se hur den klarar.



Problemet med kontakten på laddaren löser jag genom en sån här adapter från tradera.

Tänkte först skifta sladd och ta den från laddaren till en B&D slagborr som jag precis pensionerat.

Men kände till slut inte för att löda om kablar och göra fysisk inverkan, hittar jag en svensk laddare så kanske jag byter nån gång, annars får den här lösningen fungera.
 
Jag hade planerat att ta min 10,8v Li-ion Makita laddare som ska klara 7,2v Li-ion också, det "ska" gå bra. Annars så klipper jag sladden.
 
Jaså du menar att det skulle funka, då lär jag testa det imorgon. Har 2 sådana laddare, synd bara att dom är utlånade och hos farsgubben just nu...

Riktig otur isåfall att jag redan betalt för en adapter då, lär ju inte berätta det för frun.
:-D
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.