clain skrev:
Rätt lik Hitachin, men stora skillnaden är väl 21 resp 34 grader...
Hitachin finns i båda vinklarna ...
 
Jag kan nog fixa fram extra nosar om de inte kommer som tillbehör. Har Makita Service Center nästan granne med kontoret i Japan. Jag är i Taiwan just nu men ska kolla med dem efter semestern (tillbaka till Japan i Augusti)
 
Bor du i Japan alltså?!
 
Kan med kasta ett öga efter nya nosar om jag hittar en bra järnaffär i Naha eller Ishigaki.
 
clain skrev:
Bor du i Japan alltså?!
Skulle vilja säga nej, men rätt svar är nog "så lite som möjligt"
 
Om någon kan fixa extra nosar så är åtminstone jag väldigt intresserad, det är bara att höra av sig, jag har ändå tänkt försöka få tag på minst en extra.

Hade tänkt att man kunde sätta nån slags "gummi-hatt" över spetsarna på nosen så att den inte kan slå hål på panel lika lätt, men det kanske krävs att man slipar ner dem lite oxå.

Har man ett par extra nosar går det ju att experimentera lite mer.
 
Försökte få tag på nos via ToolsTop i UK, som "spare part", men det gick inte alls bra.

Kanonservice hos Toolstop, men efter att dom tagit kontakt med Makita åt mig fick jag till svar att nosarna inte fanns som reservdel eller tillbehör, punkt slut.

Lite snopet känns det..
 
clain skrev:
Försökte få tag på nos via ToolsTop i UK, som "spare part", men det gick inte alls bra.

Kanonservice hos Toolstop, men efter att dom tagit kontakt med Makita åt mig fick jag till svar att nosarna inte fanns som reservdel eller tillbehör, punkt slut.

Lite snopet känns det..

Tror inte du behöver vara orolig för det, så fort de börjar säljas i sverige så är jag säker på att man också kan beställa reservdelar till dom. Och man kan ju nu förbeställa gaspistolerna hos verktygsladan för endast 7500............så det är ju på gång.
 
Inte fanns som reservdel ... ha ha ...
Det finns nog allt en reservdels lista allt ... men det är ingen på Makita UK som orkar bry sig
 
Hej!

Har just spikat klart reglar för tilläggsisolering och ca 500 m liggande ytterpanel med Makitan och är mer än nöjd. Beställde från Axminster och leveransen gick snabbt. Enda nackdelen var att de inte levererar gaspatroner till Sverige. Hittade dock patroner hos den lokala verktygsuthyraren i Umeå för ca 115 kr/st så det blev ändå billigt.

För mig som nybörjare var det mycket skönt att jobba med en "slanglös" spikpistol. Speciellt med tanke på att ytterpanelen var liggande vilket innebär mycket "spring".

/Krister
 
Jag beställde både pistol & spik från Toolstop, köpte "Makita spik" och då ingick patroner (2st) per paket.

Var inga problem att få dem skickade till Sverige, åtminstone inte då.
 
Tänkte bara informera att jag köpte en fasadspikningsnos för Paslode's spikpikka och monterade på Makitan, och den passade utan problem.

Så nu är det problemet ur världen, makita kan vänta hur länge dom vill med ett liknande tillbehör.
 
Färgen skär visserligen lite, men jag får leva med det...

Hittade en bild på paslode.com på nosen omonterad..
901252-No-Mar-WCE.JPG.png


Bifogar även mitt egentagna foto.

fasadnos2.jpg
 
Redigerat:
Brilliant ! färgen är bra då vet man vart man pekar "the business end"
Är det ett suddgummi längst fram ?
 
Redigerat:
Såg att verktygsladan hade fått in Makita gas nu 2st för 275:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.