Har tröttnat på luftmatad knack och funderar starkt på att köpa mig en batteridriven istället.
Syftet är däckbyte och hobbymek.
Kikar på både DeWalten och Makitan eftersom jag har batterier till båda märkena.
Någon som jämfört dem eller har en av dem och kan säga att de orkar med de tilltänkta uppgifterna?
Syftet är däckbyte och hobbymek.
Kikar på både DeWalten och Makitan eftersom jag har batterier till båda märkena.
Någon som jämfört dem eller har en av dem och kan säga att de orkar med de tilltänkta uppgifterna?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Frågan är om inte en DTW285Z räcker, den är väldigt mycket smidigare
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Makita har presenterat 3 nya mutterdragare för i år. De mindre på typ 700Nm ska komma sen vår i USA iallafall. Om man inte har bråttom så kanske?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 542 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 542 inlägg
Jag har också en 285 som jag använder i princip mest av alla maskiner och den klarar det mesta. Mycket nöjd. Sålde en bil som stått på gården i 4 år och den klarade utan problem att skruva loss samtliga hjulbultar även om den fick jobba 5-7s med några. Blev bara knappt halvljummen av 20 fastrostade bultar (eller heter det skruv, någon ingenjör får rätta). Batteriet påverkades knappt alls.
Och där blev jag övertalad, det får bli en 285MultiMan skrev:Jag har också en 285 som jag använder i princip mest av alla maskiner och den klarar det mesta. Mycket nöjd. Sålde en bil som stått på gården i 4 år och den klarade utan problem att skruva loss samtliga hjulbultar även om den fick jobba 5-7s med några. Blev bara knappt halvljummen av 20 fastrostade bultar (eller heter det skruv, någon ingenjör får rätta). Batteriet påverkades knappt alls.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
DTW300 eller 301? Ring eller pinne? Vad är att föredra?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Liknande trådar
-
Makita bordcirkelsåg/klyvsåg, slagskruvdragare och sticksåg (batteri) - Katrineholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Avslutad: Vinn en kraftfull borrskruvdragare från Makita
Tävling -
Makita DDF486 vs. DHP486 (eller borrskruvdragare vs. slagborrmaskin)
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kapex 60 E-set vs Makita LS1019L
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Häcksax Makita DUH 751 vs DUH 752
Trädgårdsmaskiner