3 582 läst · 11 svar
4k läst
11 svar
Makita BJV180RF finns inte i USA?
Hej.
Tack för ett trevligt forum!
Är på väg att beställa batteridrivna Makitea-maskiner från USA (förmodligen något s.k. multi tool kit) men tyvärr finns inget där deras senaste sticksåg för 18V ingår (Makita BJV180RF).
Någon som vet om denna sticksåg blivit lanserad i USA än för hittills har jag bara hittat den på Europeiska sidor?!
Mvh
Filip
Är på väg att beställa batteridrivna Makitea-maskiner från USA (förmodligen något s.k. multi tool kit) men tyvärr finns inget där deras senaste sticksåg för 18V ingår (Makita BJV180RF).
Någon som vet om denna sticksåg blivit lanserad i USA än för hittills har jag bara hittat den på Europeiska sidor?!
Mvh
Filip
Den finns uppenbarligen inte i Makitas modellprogram i USA.
Jag tycker personligen inte att den modellen är intressant, jag vill ha en sticksåg av annan modell (vet inte vad den kallas, sådan som bygger på längden snarare än höjden).
Tänk på att du säkerligen åker på tull och moms om du beställer från USA.
Jag tycker personligen inte att den modellen är intressant, jag vill ha en sticksåg av annan modell (vet inte vad den kallas, sådan som bygger på längden snarare än höjden).
Tänk på att du säkerligen åker på tull och moms om du beställer från USA.
Hej,
Du har förvisso en poäng beträffande modellen. Har alltid hållt den "längsgående" modellen högra men när man nu ändå beställer så.
Känner till tull- och momsregler. Men oavsett dessa finns det många kronor att tjäna. Låt oss säga Makitas 6-delars kit finns för 599USD på en del ställen. Frakten ligger på 190USD om man vill kunna spåra den (leveranstid 3 dagar).
599 + 190 = 787USD
787 x 6,9 = 5444 SEK
5444 x 1,32 = 7186 SEK (25% moms och 7% tull (högt räknat))
Jag tror inte man får detta paket (om det ens finns) för under 12 000.- i Sverige.
Sedan behövs klart en adapter alternativt ny laddare också (pris ca 400.- alternativt 1200.-)
Du har förvisso en poäng beträffande modellen. Har alltid hållt den "längsgående" modellen högra men när man nu ändå beställer så.
Känner till tull- och momsregler. Men oavsett dessa finns det många kronor att tjäna. Låt oss säga Makitas 6-delars kit finns för 599USD på en del ställen. Frakten ligger på 190USD om man vill kunna spåra den (leveranstid 3 dagar).
599 + 190 = 787USD
787 x 6,9 = 5444 SEK
Jag tror inte man får detta paket (om det ens finns) för under 12 000.- i Sverige.
Sedan behövs klart en adapter alternativt ny laddare också (pris ca 400.- alternativt 1200.-)
Prova att ringa en amerikansk ÅF eftersom produkterna inte alltid finns på sidan. Jag kör med Discount Tools, Discount Tool Store och om jag saknar en produkt på deras sida så ringer jag och dom fixar till samma låga pris.Glebster skrev:Hej.
Mvh
Filip
Sticksågen finns varken på Makita.com eller på eBay.com (där ALLT som går att sälja finns) så då kan man med ganska stor säkerhet antaga att en amerikansk handlare inte kan ta in dem men jag kan ha fel.
Glebster: jag har skickat dig ett pm.
Glebster: jag har skickat dig ett pm.
Fast man kan inte basera ett beslut på ett antagande med tanke på attginnfilt skrev:
1. Maskinen är sprattelfärsk
2. Inte ens Makitas alla tillbehör går att finna på deras sida
3. Inte ens alla Makitas maskiner finns på deras USA site även om de går att köpa...
4. På eBay finns bara det någon faktiskt säljer
Näe, ring en ÅF istället så får du veta. Dom kan kolla.
Har du en gång betalat för en konverter, vilket jag gjort och vad du borde göra, så är det inget som hindrar att du köper andra roliga laddbara saker. Eller kanske andra märken... Skulle du köpa en märkesladdare så kostar det mer och du skulle vara på ruta noll inför ett eventuellt nytt inköp från USA.Glebster skrev:Hej,
599 + 190 = 787USD
787 x 6,9 = 5444 SEK
Jag la ner pengar på en biffig trafo eftersom jag även köper andra kablade verktyg från USA. Den trafon betalade sig efter första inköpet av excenterslip och bandslip från USA, sedan var det bara plus.
Fast man får överväga de nackdelar som en 20kg trafo innebär i flexibilitet. Så vissa verktyg skulle jag inte köpa i USA, som vinkelslip, cirkelsåg och annat som man kanske skulle vilja ha på ett tak eller på mer otillgängliga platser.
Kan tipsa er som vill slippa besväret? med tullen, jag har beställt ett Makita LXT600 6-delars USA-kit på E-bay från uksocaltools pris 490 Pund inklusive frakt (ca 6850 kr) tillkommer kostanden för en mellantrafo.
Innehåller följande maskiner:
/Håkan
- BHP451 - ½" Hammer Driver-Drill has a new 4-pole motor for 560 in. lbs. of torque & weighs only 4.9 lbs.
- BTD140 - Impact Driver is 40% more compact, 1,280 in. lbs. of torque with 0-3,200 IPM and is 3.3lbs
- BSS610 - 6-1/2" Circular Saw has a D35 high torque motor, built-in blower and is 7.1 lbs.
- BJR181 - Recipro Saw with tool-less blade changes and shoe adjustments, and skyhook
- BGA452 - Grinder has a Makita built motor produces 50% faster grinding with an impressive 10,000 RPM
- BML185 - 4-Position Flashlight with Xenon bulbs runs 5 hrs.
/Håkan
Det bör inte vara några större problem med tullen om man skeppar med något av de större bolagen ( läs DHL, UPS, FedEX) då man betalar tullen direkt till dem vid leverans.
Dock verkar det, som ni skriver, finnas gråimporterade kit att köpa från UK till bättre pris än direkt från USA. Helt klart ett alternativ i mitt fall!
Gratis är gott, billigt inte heller dumt...
Dock verkar det, som ni skriver, finnas gråimporterade kit att köpa från UK till bättre pris än direkt från USA. Helt klart ett alternativ i mitt fall!
Gratis är gott, billigt inte heller dumt...
Är det totalt vad du komer lägga ut eller tillkommer moms + tull på det?
hahel skrev:Kan tipsa er som vill slippa besväret? med tullen, jag har beställt ett Makita LXT600 6-delars USA-kit på E-bay från uksocaltools pris 490 Pund inklusive frakt (ca 6850 kr) tillkommer kostanden för en mellantrafo.
Hoppas att prylarna dyker upp i veckan
- BHP451 - ½" Hammer Driver-Drill has a new 4-pole motor for 560 in. lbs. of torque & weighs only 4.9 lbs.
- BTD140 - Impact Driver is 40% more compact, 1,280 in. lbs. of torque with 0-3,200 IPM and is 3.3lbs
- BSS610 - 6-1/2" Circular Saw has a D35 high torque motor, built-in blower and is 7.1 lbs.
- BJR181 - Recipro Saw with tool-less blade changes and shoe adjustments, and skyhook
- BGA452 - Grinder has a Makita built motor produces 50% faster grinding with an impressive 10,000 RPM
- BML185 - 4-Position Flashlight with Xenon bulbs runs 5 hrs.
/Håkan
Liknande trådar
-
Finns makita skruvdragare 18v kit med 2ah batteri att köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Makitas modellbeteckningar, finns det nån logik?
Makita's Garanti till företagare - Finns den?
Batteriadapter Makita till Bosch - finns det?
Makita 3612 finns bättre anhåll?
Verktyg, Maskiner & Fordon