253 läst · 2 svar
253 läst
2 svar
Makita-batteri 18V och 21V
Vi köpte nyss en Makita trimmer på CD-on eftersom vi redan har några Makita maskiner med batteri och tänkte att det vore bra att använda de gamla och det nya batteriet till hela parken , men. Kan man använda 18V där det anses 21V och tvärt om?
Jag ser nu att det nya batteriet inte ens passar fysiskt i den gamla laddaren.
Nå, jag fick skrivit av mig lite frustration och har ännu en gång lärt mig att inte handla på CD-on.
Jag ser nu att det nya batteriet inte ens passar fysiskt i den gamla laddaren.
Nå, jag fick skrivit av mig lite frustration och har ännu en gång lärt mig att inte handla på CD-on.
Nu kanske du sett det redan: Men man måste kolla batterigeneration ,och vanligtvis är det spänningen som måste var adensamma, medans kapacitetet (tex 2Ah, 5Ah osv) kan variera
Maktias "nyare" standard är 18V EXT (De ännu nyare har 40V (XGT))
21V har jag aldrig hört talas om i MAkitasammanhang, det måste vara en älödre standard ?
21V har jag aldrig hört talas om i MAkitasammanhang, det måste vara en älödre standard ?
Jag börjar undra om det är en Makitaklaskarlsson skrev:Nu kanske du sett det redan: Men man måste kolla batterigeneration ,och vanligtvis är det spänningen som måste var adensamma, medans kapacitetet (tex 2Ah, 5Ah osv) kan variera
Jag hittar ingen logga. Kanske är det en noname?
Liknande trådar
-
Adapter Bosch 18V blå till Ryobi One+
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dewalt cirkelsåg 18v
Köpes, Hyres & Bytes -
Erfarenheter av Bosch GDX 18v-200?
Erfarenheter BOSCH GTB 18V-45 + MA55
Biltema 18V Borrhammare - någon som testat?
Verktyg, Maskiner & Fordon