4 062 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Makita AF506 dyckertpistol erfarenheter
Behöver införskaffa en dyckertpistol för lister, foder och panel. Nån som har erfarenhet av Makita AF506 för sådant jobb?
Har även kollat på en batteridriven Hikoki NT1850DBSL och undrar om nån har erfarenheter från den?
Har även kollat på en batteridriven Hikoki NT1850DBSL och undrar om nån har erfarenheter från den?
Jag köpte en sådan för en tid sedan och har använt den lite; kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd hittils. Rejäl och välbyggd, greppet passar mina händer och djupinställningen är enkel.
Kan rekommenderas.
Använder dyckert från Bauhaus, märke Pintos — vet inte om det finns annat som är bättre men jag har inga synpunkter på dem.
//Ronnie
Kan rekommenderas.
Använder dyckert från Bauhaus, märke Pintos — vet inte om det finns annat som är bättre men jag har inga synpunkter på dem.
//Ronnie
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
P Pysslarn skrev:Jag köpte en sådan för en tid sedan och har använt den lite; kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd hittils. Rejäl och välbyggd, greppet passar mina händer och djupinställningen är enkel.
Kan rekommenderas.
//Ronnie
Visst är det Makitan du använder? Köpte du kompressor också på Bauhaus? Hur fungerar det att dra slangen med sig?P Pysslarn skrev:Jag köpte en sådan för en tid sedan och har använt den lite; kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd hittils. Rejäl och välbyggd, greppet passar mina händer och djupinställningen är enkel.
Kan rekommenderas.
//Ronnie
Förlåt, tänkte inte på att du frågade om två maskiner.B bldr skrev:
Ja, det stämmer att jag köpte Makitan men kompressor hade jag sedan något tidigare.
Vad gäller slangen har jag inte haft problem att tala om; det har varit några tillfällen den gjort det lite knöligare att jobba men det har inte varit några olösliga svårigheter.
Tänkte att jag ska testa en annan nippel till pistolen, det finns vinklade sådana som "swivlar" har jag sett. Tänker att det bör göra det smidigare att jobba.
Med det sagt skulle jag gärna köpt en batterimaskin om Bosch hade gjort en artonvolts dyckertpistol till ett pris som inte innebar att man var tvungen att sälja en njure. Smidigt såklart men vill för allt i världen inte ha olika batterisystem så ett annat märke går bort. Använder inte pistolen dagligen så det är ok att leva med slang.
Ska bli kul att få veta vad du bestämmer dig för, lycka till med beslutet!
//Ronnie
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 378 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 378 inlägg
Har en och skulle nog egentligen inte vilja rekommendera den, visst är det skönt som f-n när man ska in med lister eller foder i bara ett rum och slippa slang men kanske 8/10 gånger hade jag hellre haft en nättare tryckluftdriven. Den är tung och klumpig vilket resulterar i att det är svårt att hitta känslan för den, lätt att man trycker för hårt eller löst.B bldr skrev:
Jag köpte min riktigt billigt och har ingen bra kompressor så det kändes ekonomiskt logiskt för mig ändå och det kanske det gör för dig med vad vet jag, det är inget dåligt verktyg men jag älskar inte att använda den.
Egentligen hade nog en 1.6mm tryckluftdriven varit det bästa valet för mig för det jag oftast använder den till. Spika lister är inte det jag brinner för direkt
(har ingen erfarenhet av andra batteri dyckertpistoler)
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dyckertpistol, Makita eller Dewalt?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Makita dbn500 dyckertpistol problem
makita dbn500 dyckertpistol
Dyckertpistol för 16 gauge (1,6 mm) till vettigt pris? Nån som testat Makita AF600?
Dyckertpistol Bosch, Makita eller Senco?
Verktyg, Maskiner & Fordon