tjena! Har inte hållt på med mötarblock/mätartavlor innan o ska byta ut några sådan!! Det är ett 4 ledar system draget nere i källaren mellan mätarna, o jag har dragit 5 ledare upp till lägenheterna, vet om att det ska gå att separera PEN i mätarblocket inanan det går upp med en separat jord o nolla men vill veta hur man gör det smidigast?

B Bonkz skrev:
tjena! Har inte hållt på med mötarblock/mätartavlor innan o ska byta ut några sådan!! Det är ett 4 ledar system draget nere i källaren mellan mätarna, o jag har dragit 5 ledare upp till lägenheterna, vet om att det ska gå att separera PEN i mätarblocket inanan det går upp med en separat jord o nolla men vill veta hur man gör det smidigast?
Jadå, brukar finnas tydliga instruktioner. Troligen sitter det byglat så från början.

Du skriver lägenheterna, är det ett flerfamiljshus du äger?
Har du varit i kontakt med elektriker?
I så fall vad säger denne?
Vi kan börja med att påpeka att detta är ett behörighetskrävande arbete.
Lika bra att få det sagt redan nu.
Kom tillbaka med mer info

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Det är väl bara att fråga den behörige på firman.
Han bör kunna hjälpa dig med detta.

Glöm ej föranmälan!

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Mikael_L
Lägg både PE och N på en plint för inkommande PEN.

Men ifall du jobbar som elektriker tycker jag att du ska se till att få betydligt mer handledning.
Det är inte OK att göra detta på egen hand om man är såpass osäker.

Om du inte jobbar som elektriker blir det lite svårare situation. Det är inte något vidare att du grejar med en sån har pass svår sak bara lite på känn, och chansning, tycker jag.
Ska jag (och andra) hjälpa dig så vill det nog till att vi får jättemycket information om allt (bilder!), så inte något väsentligt missas.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Är det bara jag eller har det på sistone blivit en annorlunda nivå på vissa av frågorna? Är det en effekt av att Fluxio är nere?

Jag håller nog med.
Varför är fluxio nere?

O
Fotografen Fotografen skrev:
Varför är fluxio nere?
Webhotellet har uppgraderat sin mjukvara och den version av Joomla och Kunena som @Rrrrr använde är för gammal och fungerar inte längre. Vet inte om det är för att Joomla/Kunena slutat utvecklas så att det inte finns en uppdaterad version eller om det är något annat som är problemet.

tommib tommib skrev:
Är det bara jag eller har det på sistone blivit en annorlunda nivå på vissa av frågorna? Är det en effekt av att Fluxio är nere?
Men vad är skillnaden, är ju anläggningsinnehavarens ansvar och blir inte farligare konsekvenser än att pula med sin elcentral. PEN samt PE/N måste fungera oavsett.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.